dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

06 December 2008

Airport oh airport

Di akhir-2 sesi perjumpaan blogger network@perak...
Satu isu telah diutarakan kepada kami oleh Exco Tai Sng Ng...
berkenanan dengan Pembukaan Semula Lapangan Terbang...
Lapangan Terbang Sultan Azlan Shah...
yang under-utilised nih...

Memula teman rasa nak buat aper reopen balik airport nih...
Tetapi lepas mendengar penjelasan exco terbabit....
Membaca artikel akhbar ini...
Dan penjelasan oleh big bro teman...
Rupernyer cerita lagu KRU yang dulu...
'Janji tinggal janji'

Dapat teman rangkulkan bahawa...
Jika kerajaan tetap teruskan buat airport di Nogori tu...
Kemungkinan berlaku penambahan kesesakan trafik udara...
Kerana jarak antara sepang dan penghujung negeri 9 adalah dekat...

Tak dinafikan bahawa, hampir 90 peratus negeri di utara semenanjung...
adalah dibawah pemerintahan kerajaan pakatan rakyat...
adalah tidak wajar mengabaikan terus negeri-2 tersebut...
masalahnyer...
lapangan terbang ini adalah aset kerajaan pusat...
mempertingkatkan kualiti aset negara ini...
bukan sahaja akan memberi manfaat kepada kerajaan negeri...
tetapi jauh lebih bermakna untuk kerajaan pusat...

so.................
Janji mesti ditepati...
walaumacam mana sekalipun...
laluan trafik udara di penang adalah makin sesak...
even kat sepang pun dah makin kritikal...
so yang terbaik di tengah iaitu di perak...
perak sesuai dijadikan hub perhubungan antara KLIA dan penang...

so untuk mengelakkan teman terus dengan menaip kata-kata macam berita nih...
elak lah teman stop dulu...
dan berharap kerajaan pusat pertimbangkan keputusan mereka itu...

'Hari minggu makan pengat, sendiri mau ingat'

No comments:

Post a Comment