dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

11 December 2008

Biodiesel

Sektor terlibat : Pengangkutan dan Perindustrian

Kuatkuasa : Januari 2010

Jenama : Envo Diesel Esther (B5) - adunan lima peratus minyak sawit dan 95 peratus diesel

Harga : RM1.95

Subsidi : RM0.05

Hmmm tengah rega sawit murah. Karang bila rega sawit naik rega biodiesel ni pun kome naik kan. Yang pening kemudian hari sesiapa yang naik pengangkutan awam serta rega barangan industri yang terbabit.

Teman ingat pakai untuk kenderaan gomen dah la. DBKL pun dah start guna mungkin lebih afdal kalo jabatan dan agensi kerajaan pakai biodiesel untuk kenderaan deme. Senang la nak kontrol kenderaan kerajaan dari disalahgunakan. Biodiesel ni boleh isi kat jabatan masing masing je. Tak dapat la nak bawak balik kampung atau pi Siam.

sumber

No comments:

Post a Comment