dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

24 December 2008

Bunuh Syaitan

Suatu petang selepas pulang dari kuliah agama di surau si isteri menceritakan apa yang didengarnya dalam kuliah tersebut kepada suaminya.

Isteri: 'Abang, abang nak tau tak, ustaz kata bila suami dan isteri itu bersatu/bersetubuh kan bang, dengan cara yang betul dan menjaga syarat yang betul maka pasangan tersebut akan mendapat pahala sama seperti membunuh 10 ekor atau beberapa ekor syaitan'.

Kata si suami 'yerr kerr?' Tak apa malam ni malam Jumaat, masa yang sesuai untuk bunuh syaitan kan, betul tak sayanggg? sambil ketawa..

Isteri hanya tersenyum panjang. Selang dua hari kemudian, si isteri berkata:
'banggg, jom kita bunuh syaitan... bang'. Si suami tersenyum panjang....

Selang dua hari kemudian,
si isteri berkata: 'banggg, jom kita bunuh syaitan... bang'.
jawap si suami: 'takpe...tunggulah malam'.

Esoknya si isteri berkata: 'banggg, jom kita bunuh syaitan...bang'.
Si suami diam sambil mengangguk lemah.

Esoknya si isteri berkata: 'banggg, jom kita bunuh syaitan... '.
Si suami tiba - tiba marah dan berkata: 'Ayang nie nak bunuh syaitan ke atau nak bunuh abang'

8 comments:

Sang Sapurba said...

Memang betul-betul boleh terbunuh tu. Syaitan pun rasanya makin pupus kalau macam tu.
Tapi atk apa, "Aku" ader Goji. oder ajer, dijamin beres...

dugong_darat said...

Tongkat ali kurang manis satu...

streamyxboy a.k.a 9W2AAA said...

Ada mamat tu makan "mantalks".... sampai sakit pinggang la mengadu kat kekawan.....

9w2AYG @ kembang said...

siott ar org tua nie...
nk kna kan org ek..
tggu ar time awak nti

dugong_darat said...

best wooo etu mentalks...

9w2AYG @ kembang said...

abg anaz jgn ajar org tua tu yg bkn2..
nti amy yg merana ar.....

peihong said...

mentalk for sale

boleh email teman

9w2AYG @ kembang said...

abg fariq pn sama ek..
jgn ajar..

Post a Comment