dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

25 December 2008

Kalau sungguh bagai dikata

Kalau roboh Kota Melaka
Papan di Jawa saya dirikan
Kalau sungguh bagai dikata
Badan dan nyawa saya serahkan

..................................................................................................................

Giler nak serah badan dan nyawa???
Hilang akal aper???

10 comments:

streamyxboy a.k.a 9W2AAA said...

kalau awek yg chubby chubby cakap kat aku apantun ni........


perhhhhhhh......

layan jer siot....

9w2AYG @ kembang said...

siot tol la..
mmg nk kna perang dunia ketiga org tuanie...
mmg ar pecah pinggan mangkuk kat umah tue nti....

dugong_darat said...

teman ng peihong...
lari 100m ler jawab nyer...

kui kui kui...

peihong said...

hehehehe

i perang besar u see - antara oneliner fav teman

streamyxboy a.k.a 9W2AAA said...

tak kasi can langsung......

jadi betul2 nanti baru tau....

9w2AYG @ kembang said...

mmg x kasi can..
wat pe nk kasi can....
merana diri nti..
kurus lak kejap tu nti...

dugong_darat said...

kurus???
nak join bleh???

9w2AYG @ kembang said...

no hal...
abg anaz jgn mkn nasik 3 bln..
surekurus nyer..
dulu dah wat experiment pn...

peihong said...

jaga maka asik 3 bulan tapi diganti dengan chicken chop dan lamb chop.....

9w2AYG @ kembang said...

tu sama gak ngan mkn nasik

Post a Comment