dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

09 December 2008

Kisah 3 ekor kekura...

Pada suatu hari, ada 3 ekor kekura (kura kura) nak gi bekelah bersama-sama. Kekura pertama membawa makanan, Kekura kedua membawa minuman, sedangkan Kekura ketiga tidak membawa apa-apa pun selamber jek lenggang perut.

Didalam perjalanan tiba-tiba ujan pun turun dengan lebat dan derasnya, sehingga mereka tak boleh meneruskan perjalanan. Kemudian timbul perbualan di antara mereka…

Kekura I : ermmm….. salah sekor dari kita mesti balik untuk amik payung. Siapa yang nak pegi ni?

Kekura II dan I saling pandang memandang, dan sepakat menuding Kekura III

Kekura III : Tak nak ahhh. Aku jalan lambat dan nanti aku nak sampai sini lagilah terlambat. Nanti sure nkorang bedal makanan ni semua.

Kekura II : Takk lah. Kita orang tunggu sampai nko datang.

Kekura III : Betul??? Kalau aku lambat 1 jam?

Kekura I & II : Kitorang akan tetap tunggu

Kekura III : Kalau 3 jam ??

Kekura I & II : Kitorang akan tetap tunggu

Kekura III : Kalau 1 hari ??

Kekura I & II : Kitorang akan tetap tunggu

Kekura III : 5 hari????

Kekura I & II : Kitorang akan tetap tunggu

Kekura III : 1 minggu?

Kekura I & II : Kitorang akan tetap tunggu

Kekura III : 2 minggu?

Kekura I & II : Kitorang akan tetap tunggu!!!!!!! nko pegi jek lah!!!!!!!!

Dengan berat hati, akhirnya Kekura III pun berangkat. Kekura I & II menunggu dengan setia. Sehari, dua hari dan seminggu telah berlalu, Kekura III tak jugak balik balik. Setelah dua minggu berlalu, Kekura I & II sudah tidak dapat menahan lapar…

Kekura I : Aku dah tak tahan lapar ni . Kita makan jek lah

Kekura II : Aku pun dah nak pensan ni. Jom ahh kiter perabih makanan ni

Tiba-tiba Kekura III muncul dari blakang semak…

Kekura III : Hoii !!!!!!!!!!!!!!! Nasib baik aku belom pegi lagi… kalau tak sure nkorang abiskan makanan ni kan kan??

p/s betui2 kekura la deme nih...

No comments:

Post a Comment