dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

07 December 2008

Saman

Bayangkan....

Sedang anda baiiiiiiik nyer speeding...
Kat highway.....
Vrooooooommm...
pecheh pecheh (bunyi blow off)...
Meter dah naik 180 kmh...

Pastu masuk area pekan...
Vrooooooommm...
pecheh pecheh lagi (bunyi blow off)...
Siap main cilok-cilok...
Siap hon-hon orang yang ganggu jalan anda...

Tetiba jer...
Weeeeeng (bunyi siren)...
"Sila ketepi" suara sumbang dari speaker moto kuda putih...
Anda pun ketepi...
Dalam hati, rileks la...
Berani buat berani la tanggung...
Selamba je anda kuar dari kete...
Tetiba tengok atas moto polis tu...

















Aper kome nak buat???

hehehehehe...

'Hari minggu makan pengat, teman bawak polis nih sekali....'

hehehehehe...

5 comments:

streamyxboy a.k.a 9W2AAA said...

Aku akn cakap "dalam salinan saman tu nanti tulis u punye no fon n alamat rumah, leh la i antar minang"....

peihong said...

kalo cakap macam tu tambah lagi satu saman

sexual harrasment hahahahaha

yang sebetoi nya kena la ajak pi minum atas sebab untuk membincangkan hal saman lebih hadlaju.

hahahhahahahaha

p/s : alamak rasuah la pulak... nama cik polis nio halijah bt haji sulaiman... alamat..... no phone.... rahsia.....

9w2AYG said...

amboi22....
gatal sgt tue..
kang repot kang..

dugong_darat said...

kah kah kah...
kan dah kene...
sekali anak sedara dah masuk...
abis bapak sedaranyer lariiiiiiiii....

peihong said...

larikkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk

Post a Comment