dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

24 December 2008

Santapan Jiwa

a) Apa beza kacang panjang dengan seluar panjang??

-Seluar panjang kalau dipotong jadi seluar pendek, tapi kacang panjang kalau dipotong tetap namanye kacang panjang aaa...

B) Banyak-banyak mi, mi ape yang takleh di makan??

-Misai

C) Ada orang ni nak naik bas.Dia ada 50 sen saja. Tambang bas ke tempat dia nak pegi tu 60 sen. Mcm mana dia nak pegi tempat tu?

-Dia buat muka seposen je..50 sen + 10 sen=60 sen

E) Pak Ali ada sebuah ladang, tetapi die nak tanam 2 jenis pokok iaitu getah dengan koko. Untuk memenuhi cita-citanya dia pun tanamlah pokok getah separuh dan pokok koko separuh, Soalannya pokok ape tumbuh dulu?

-Dua2 tak tumbuh pasal Pak Ali tanam separuh jek..

F) Burung ape yg boleh berdiri, boleh baring tetapi tak boleh duduk ?

-Penguin

G) Tersebut kisah,ada seorang wanita yg menamakan anaknya nama FATIMAH, kenapa ?

-Sebab anak tu perempuan..huar..huar..huar..

H) Tempat apa ini... ... peserta dia pakai uniform, selalu bertambah & tak akan berkurangan?

-Tempat Perkuburan...

I) Badannya hijau, matanya merah dan berjalan mengundur, taik warna kelabu taik anjing. apa dia?

-Lingkaran nyamuk Shieldtox

J) Negara apa yang banjir dulu lepas tu baru hujan?

-Bahrain (b`coz bah dulu, rain komdian)

3 comments:

9w2AYG @ kembang said...

Bu rung ape yg boleh berdiri, boleh baring tetapi tak boleh duduk ?

-Penguin


huhuhuhu..suka bgt ngan ini teka teki..
ader gak yg terkna tue...
(teka teki ni saye tujukan utk encik PINGU@streamyxboy@arip)
huhuhuhuh...

dugong_darat said...

The Penguin dalam citer batman tu bleh duduk...

eh....

saper sebetuinyer yang penguin nih...???
Arip ker Danny Devito...
Ker KEMBANG???

Penin la teman...

9w2AYG @ kembang said...

arip la...
sapa lagi pinguein tue..
hehheheh..

Post a Comment