dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

17 December 2008

Tak mau campur urusan

Pak lah berjanji tidak akan menggangu...
atau mencampuri urusan pentadbiran negara...
setelah beliau meletakkan jawatan Mac nanti...
sambil berkata dalam hati...

'kita nih bukan mcm Tun nuh... dah letak jawatan, biak pi la orang baru nak buat apa... yang hang pi menonong duk kaco pungkok orang tu pasai apa...???'

'Hangpa kan tau,aku bukan ada projek tuk negara...yang perlu aku duk pantau lagi...aku dah siap peraib maner bleh...abis bulan tiga nuh...aku bleh duk melangut duk layan bini aku...dulu tak bleh laya sgt...kang depa kater aku kuat tiduq...camne aku tak tiduq...memalam tak cukup tiduq...hangpa pepaham sendiri dah la...'

'Aku tinggai bukan tinggai saja...Aku tinggaikan masalah kat Najib tu...Biak di pi buat kereja sikit...Baru ada thrill jadi perdana menteri...kah kah kah kah...padan muka kat hang...'


ADA KA LAGU NIH???

No comments:

Post a Comment