dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

02 December 2008

Yang tak sedap didengor2...

rakan teman tu ader juga berkabo tentang isu tanah...
pihak exco perak yang menguruskan hal tanah nih...
penah buat statistik tentang pemilikan tanah...
terdapat lebih 3000 pemilik tanah yang dah duk...
lebih 20 tahun merupakan pemilik tanah haram...
oleh yang demikian kerajaan negeri nak offer deme...
kontrak pemilikan tanah samada 33, 66 atau 99 tahun...
sound very good...
deme siap offer diskaun sampai 80%...
TETAPI...
yang tak best teman dengor...
parent MB kita termasuk dalam senarai tersebut...

perkara ini sebetuinyer arahan MB...
tetapi tidak diperkenankan oleh Sultan Perak...
so ini adalah cerita yang amat tak best teman dengor...
tolon la sesiapa bleh clarify mende nih...

'Hari minggu makan pengat, sendiri mau ingat'

1 comment:

peihong said...

kalo parent mb pun duduk tanah haram (takde geran) maka salah siapa? salah exco sekarang atau exco dulu?

ini yang diperjuangkan. bunyi macam kroni tapi hak rakyat bukannya kronisme

pendapat teman je.

Post a Comment