dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

15 December 2008

Yang turun...

Esok akan turun sekali lagi rege minyak...
Esok semua orang akan berhoorey...
Tetapi....

Makin luruh la rambut pengusaha NGV...
Mencakor dinding la pengusaha penjimat minyak...
Menggaru kepala deme di tepi sungai kinta yang keruh tu...

Cuma nak paling kesian sekarang nih...
Makin carik la bulu deme yang ader kat kuale terengganu...
Jenuh la pala deme tu mikior...
Saper nak pilih...
Kome kene suap memacam...
Sekang minyak lak turun...

Pesan teman cuma satu jer...
Jangan lak kome merampuih bila abis jer pilihan raya nnt...
Rege minyak naik balik...
Subsidi yang kome dapat tak sampe-sampe...

'Hari minggu makan pengat, sendiri mau ingat'

1 comment:

streamyxboy a.k.a 9W2AAA said...

Pengguna bukan taknak pakai NGV sbb harga minyak turun. tapi takut kereta meletup n kene berbaris panjang kat stesen minyak. Kat kg aku mana ada stesyen minyak NGV. nanti aku nak topup cam maner. Kalau semua stesyen minyak kat malaysia ni ada pam NGV leh la mengeluh beb....

Post a Comment