dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

15 December 2008

ekonomi

ada menteli cakap
malaysia talak kena
malaysia talak terjejas
malaysia stabil

stabil MY FOOT

sekalang kadar olang talak keleja 3.5%
next year 4.5%
sekalang sulah 12,000 olang talak keleja
tahun depan

memang 4.5% rendah
kalo compare dengan negara lain
tapi manyak tinggi untuk malaysia
standard 2.2% - 2.5%
jadi 4.5% manyak tinggi

itu baru kira kira atas paper
kalo p m sulah tuko
belapa pulak

gua TUNGGU

LINK

Saudara mara pun kene

Nak ku kater bangang, deme belajo tinggi...
Nak ku bodoh, deme nih cerdik kemain...
Nak ku kater biul, kekadang ader akai nyer...

Tapi...

Nak gemana...
Deme suka kut...
Alang sorang masuk penjara...
Abih satu kampung masuk sekali...
Sok sok beranak pinak deme dalam tu...
Lepaih tu bleh buat Kampung Penjara...
Kalau dah terlampor ramai...
Bleh buat pekan penjara...
Siap ader orang juai-juai makanan ng permainan bebudak...
Buat Sekolah Rendah Penjara...
Sekolah Menengah Penjara...
Universiti Of Penjara Malaysia pun ok...
Lepas tu buat tanah wakaf penjara...

Bila musim-2 perayaan tak pening pala nak melawat...
Modal pun sikit...
Takat melawat dari satu sel ke sel-2 yang lain...
Ye la abis semua kat dalam tu...

Memang best tui la cadangan menteri nih...

'Hari minggu makan pengat, sendiri mau ingat'

Sesumpah

Dah makin popular le pulak...
Sumpah-sumpah nih...
Deme ingat senang nyer kroje...
Karang silap sumpah kang...
Kene sumpah jadi sesumpah...
Baru ader akai...

Kita ada badan kehakiman - walaupun pelantikan diragui...
Kita masih ader BPR - walaupun krojer nyer untuk BN jer...
Kita masih ader undang-undang...
Kita masih ader lawyer...
Dah le sekarang makin ramai lawyer dah tukor profession...
Dari lawyer menjadi ALONG Bukit Beruntong...
Ke lepas nih kome nak deme jadi Loyer Buruk pulak...???

'Hari minggu makan pengat, sendiri mau ingat'

Berita Sedih 2...

Lagi seorang rakan teman telah dijumpai mati...
Beliau adalah anak lecturer subjek pengurusan makanan daripada rumpai...
Dan juga lecturer sejarah kerajaan...
Tentu beliau akan bersedih dengan pemergian anak beliau...
Sama-2 lah kita berdoa agar ia selamat sejahtera hendaknyer...

News here...

Antena Vs YL


Hoh..yg mana satu..??
yg pegang atau yg d pegang..???
itu antena atau itu olang..???

Pehal pulak ni

Teman x tau nak cakap apa..
kome pikir sendiri la..

Jom P Ganu

Ade sesape ke yg bani mau turun itu k.t.?
Kalo ade teman nak ngikut..hohohoho..
Kasi gempak skit.........ada brani kaaaa..






p/s:asyik mkn pengat je hari2 dugong_darat..menda laaa..

Penyelidikan Terbaru

Hasil daripada penyelidikan oleh Mardi dan Jabatan Pertanian...
Pokok ini bakal menyelesaikan masalah kekurangan kepala dan santan...
Dengan teknik penanaman yang betui dan teratur...
Malaysia juga bakal menjadi pengeluar santan dan kelapa parut terbesar dunia...


hehehehehe... acah jer...

p/s... jenuh nak parut kelapa nih...

Yang Naik...

Walaupun rege minyak dah turun...
Kuih nih tetap akan naik...


'Hari minggu makan pengat, tapi minggu ni nak makan kueh melaka'

Yang turun...

Esok akan turun sekali lagi rege minyak...
Esok semua orang akan berhoorey...
Tetapi....

Makin luruh la rambut pengusaha NGV...
Mencakor dinding la pengusaha penjimat minyak...
Menggaru kepala deme di tepi sungai kinta yang keruh tu...

Cuma nak paling kesian sekarang nih...
Makin carik la bulu deme yang ader kat kuale terengganu...
Jenuh la pala deme tu mikior...
Saper nak pilih...
Kome kene suap memacam...
Sekang minyak lak turun...

Pesan teman cuma satu jer...
Jangan lak kome merampuih bila abis jer pilihan raya nnt...
Rege minyak naik balik...
Subsidi yang kome dapat tak sampe-sampe...

'Hari minggu makan pengat, sendiri mau ingat'

Panduan Memilih Isteri

Kriteria isteri idaman adalah:

1. Seorang isteri yang cantik, pandai bersolek, memasak dan mengurus rumah adalah hal yang penting.

2. Seorang isteri yang periang, bertenaga, dapat membuat kita tertawa dan menghibur dikala duka juga penting.

3. Seorang isteri yang memahami, soleh, jujur, taat beribadah dan dapat dipercaya sangat penting.

4. Seorang isteri yang dapat memahami dan memuaskan anda secara lahir batin dan di tempat tidur juga sangatlah penting.

5. Tapi yang paling penting adalah ke empat-empat istri tersebut di atas tidak saling mengenal satu sama lain...

Real Life Photoshop

hot car vs hot girl

apo bangang ekau ni


AKU CABAR KAU

Jenuh dok tunggu. Asyik tak jadi je pada hal gebang dah ke seantero alam. Memula nak bogel untuk MB Selangor. La ni untuk DSAI pulak. Korang gebang ja. kata orang jepun labun kuat.

La ni aku CABAR korang bogel.

Aku ulang

AKU CABAR KORANG BOGEL!!!

Berita Sedih...

Teman mendapat satu berita sedih...
Seorang rakan teman...
Beliau dulu rakan sebilik...
Ketika menuntut di universiti (UKL) dahulu...
Telah ditemui mati...
Mari lah kita sama-sama berdoa...
Agar rohnyer selamat daripada siksaan...

News here...









p/s....ukl---->universiti kerajaan laut

Camry vs Merc

Bile deme beli Merc; deme kata reganya murah (walaupun mahei)

Bila kita beli; deme kata kita membazir

Bila deme gaduh pasai Merc ; kita diam je

Bila kita tak gaduh gaduh pasai Camry; deme pulak cari gaduh

Bila deme beli Merc; Perdana masuk bengkel BPR

Bila kita beli Camry; Perdana masuk iklan lelong

Lepas deme beli Merc; deme bising sebab royalti minyak tak dapat lagi (sebab akaun kerajaan susut)

Lepas kita beli Camry; Exco kena kerja kuat lagi

p/s : Ingat nak angkat la Camry ni. Dah tak lalu naik Honda Accord untuk ke market beli barang basah. Hahahahahaahahahahahaah

Bilik Sulit

sumber




Just a joke...

RAHSIA MENANGKAP IKAN

Adaseorang nelayan yang selalu dapat banyak ikan bila dia ke laut... so crew TV9 interview dia untuk rahsia dia tangkap ikan.

Crew TV9 : "Apa rahsia pakcik tangkap ikan?"

Nelayan : "Oh, pakcik guna firasat. Pakcik tengok cara isteri pakcik tidur bila pakcik bangun pagi.Kalau dia mengereng ke kiri, pakcik tebar jala ke kiri. Kalau dia mengereng ke kanan pakcik tebar ke kanan."

CrewTV9 : "Kalau isteri pakcik tidur terlentang?"

Nelayan : "Itu tandanya rezeki depan mata, pakcik tak turun ke laut pagi tu... "

CrewTV9 : "O, ye ke... "

kagum

gua memang respek ini olang
tuan guru dato' nik aziz
mb kelantan

lia munya life style
lia munya pelibadi
lia munya knowledge
lia munya pandangan
memang nombot 1

balu balu ni
ini olang ptuih mali
marc barety, presiden kesatuan eropah
lia bukan mali solang
lia mali bawak lombongan
ala lagi 14 olang
semua big shot

ini olang putih manyak kagum
dengan cara tuan guru
manage negeli kelantan

ini satu pengiktirafan
buat negeli kelantan
buat kelajaan negeli
buat parti p a s
buat tuan guru sendili

gua RESPEK dan KAGUM

LINK

TIJAH DAN SURAT CINTANYA...

Tijah budak kampung, tp bekerja di KL..Bila da duduk town, tijah lupa diri..pakai seksi2..bercinta ngan mat saleh..One day, tijah nmpk bf dia ngan sorg minah..Lg cun dr Tijah, tijah nangis 3 hari 3 malam..Pada mlm ke 4, tijah tulis surat utk memutuskan perhubungan dgn mat saleh td.. Surat tijah berbunyi begini...

JOHN,
I WANT TO CUT CONNECTION US. I HAVE THINK ABOUT THIS VERY COOK-COOK. I KNOW I CLAP ONE HAND ONLY. CORRECTLY, I HAVE SEEN YOU AND SHE WALK-WALK TOGETHER AT TOWN WITH EYES MYSELF. YOU GRAB HAND SHE. YOU ALWAYS ASK FOR APOLOGY BACK-BACK. I DON'T TRUST YOU AGAIN!!! YOU ARE REALLY CROCODILE LAND...

MY FRIENDS SPEAK YOU PLAY WOOD THREE. SO, I BREAK CONNECTION TO PULL MY BODY FROM THIS LOVE TRIANGLE. I KNOW THIS RESULT I PICK IS VERY CORRECT, BECAUSE YOU LOVE SHE VERY HIGH FROM ME. SO, I CUT THIS CONNECTION TO GO FAR FROM HERE. I DON'T WANT YOU TO PLAY-PLAY WITH MY LIVER. I HAVE BEEN CRYING UNTIL NO MORE EYE WATER THINKING ABOUT YOU. I DON'T WANT BANANA TO FRUIT TWO TIMES.

SAFE WALK....
TIJAH

rating

ini menteli munya style
bila talak moleh jawap soalan mulut gelenti ala buih

sikalang gua ingat lia sulah gila

lia manyak proud
bila 26 juta olang tengok belita runtuh

lia munya proud
sampai mau kasi anugelah sama Unit Bencana RTM
siap mau anta pelegi kursus
mau kasi Unit Bencana RTM lagi pandai

itu runtuh dapat 26 kali siaran
itu banjir munya belita belapa kali

latuk, mulut kasi lap
ada buih

gua ala lasa mau MUNTAH

LINK

gua sokong lu lagi

itu hali gua ada cakap
ini menantu kalo lia munya otak mali
lia sangat pandai
tapi selalu lia munya otak talak mali

dalam dewan
lia munya otak ala mali
lia mangun berdiri
lia sokong lawan itu a u k u
lia pun mau buang a u k u
walaupun bapak mentua lia
mau ini a u k u
selupa macam mau itu i s a

wei menantu
kalo lu munya otak ala mali
lu sumbat lu munya
telinga
hidung
mulut
jangan kasi lu munya otak
pelegi jalan jalan

kalo lu betut
gua gelenti SOKONG

LINK