dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

21 December 2008

Jom ke Tesco

Deme nih memang superb la...

Kalau kome memang bran...

Cuba kome buat cam deme nih...

http://www.youtube.com/watch?v=_i6OD_y_-AI

Teman tak bran...

Diskaun

Masa teman belajo dulu...
Kita akan cuba menggalakkan orang berbelanja lebih...
Dengan memberikan diskaun bila mereka belanja dengan...
Sesetengah jumlah yang bleh dikatakan tinggi...
Oleh yang demikian...
Orang yang berbelanja kurang takkan dapat diskaun...
Tetapi itu adalah stategi dalam pemasaran dan jualan...

Sekarang nih pulak...
Orang yang dulu belanja lebih buat rumah...
Disebabkan kecuaian dan kebangangan manusia...
Yang tukang buat, tukang jual dan juga yang beli...
Orang tu dapat diskaun untuk buat rumah baru...

Orang yang tak bernasib baik...
Beli umah murah sebab itu jer yang deme mampu...
Cuma dapat RM33.00 dan 4 biji gula-gula...

Cam g*mp*ng......

Makan di Mc'D


Order la yang macam nih kalau berani...

Agak-agak nyer kat maner???


kome agak-agak la kan... kat maner mende nih berlaku...
kalau ditanyer mati-mati deme kabo bukan kat malaysia...
lepas tu deme si tangkap sheikh kickdefella...
APER HAL???

Profile Calon di KT


dikatakan beliau semasa gambor ini ditangkap...
tengah nyanyi lagi nih....



Bleh baca pasai mamat kat sini..., kat sini..., di sini..., dan citer permit di sini...

another 'e'

kita ada e-mail
kita ada e-money
kita ada e-wallet
kita ada e-radio
kita ada e-bay
dan berbagai bagai 'e' lagi

yang ni 'e' terbaru iaitu e-cigarette

GAMUCCI namanya
sumber

ku lihat hijau

Papa & Mama

Di suatu pagi, seorang anak lelaki keluar dari biliknya dan bertanya pada neneknya:

"Nenek, mana Papa dan Mama?"

"Mereka masih di dalam bilik..." neneknya menjawab.

Anak itu tertawa kemudian sarapan sendirian lalu pergi sekolah. Ketika pulang.. anak lelaki bertanya lagi pada neneknya:

"Dimana Papa dan Mama?"

"Mereka masih di dalam bilik" neneknya kembali menjawab.

Anak itu tertawa geli, lalu menghabiskan makan tengaharinya dan pergi bermain. Malam harinya barulah anak lelaki tadi pulang untuk makan malam. Sebelum makan, si anak itu bertanya lagi pada neneknya:

"Di mana Papa dan Mama?"

"Masih di dalam bilik" jawab nenek.

Anak itu tertawa geli.

"Kenapa dari tadi aku perhatikan engkau ketawa saja?!" tanya neneknya dengan nada tinggi.

Si anak menjawab, "Semalam Papa masuk ke bilik saya untuk meminta gel pelembab kulit, tapi saya bagi gam Super Glue..."

Origin

1. In Shakespeare's time, mattresses were secured on bed frames by ropes. When you pulled on the ropes the mattress tightened, making the bed firmer to sleep on. That's where the phrase, "goodnight, sleep tight" came from.

2. The sentence "The quick brown fox jumps over the lazy dog." uses every letter in the alphabet. It was developed by Western Union to test telex/twx communications.

3. The Main Library at Indiana University sinks over an inch every year because when it was built, engineers failed to take into account the weight of all the books that would occupy the building.

4. The term "the whole 9 yards" came from W.W.II fighter pilots in the Pacific. When arming their airplanes on the ground, the 50 caliber machine gun ammo belts measured exactly 27 feet, before being loaded into the fuselage. If the pilots fired all their ammo at a target, it got "the whole 9 yards."

5. The phrase "rule of thumb" is derived from an old English law which stated that you couldn't beat your wife with anything wider than your thumb.

6. The name Jeep came from the abbreviation used in the army for the "General Purpose" vehicle, GP.

7. The first toilet ever seen on television was on "Leave It To Beaver."

8. It was the accepted practice in Babylon 4,000 years ago that for a month after the wedding, the bride's father would supply his son-in-law with all the mead he could drink. Mead is a honey beer, and because their calendar was lunar based, this period was called the "honey month" or what we know today as the "honeymoon."

9. In English pubs, ale is ordered by pints and quarts. So in old England, when customers got unruly, the bartender would yell at them to mind their own pints and quarts and settle down. It's where we get the phrase "mind your P's and Q's."

10. Many years ago in England, pub frequenters had a whistle baked into the rim or handle of their ceramic cups. When they needed a refill, they used the whistle to get some service. "Wet your whistle," is the Phrase inspired by this practice.

11. In ancient England a person could not have sex unless you had Consent of the King (unless you were in the Royal Family). When anyone wanted to have a baby, they got consent of the King & the King gave them a placard that they hung on their door while they were having sex. The placard had Fornication Under Consent of the King, on it.

Cinta dan Waktu

Alkisah di suatu pulau kecil, tinggallah berbagai macam benda-benda
abstrak: ada CINTA, KEKAYAAN,KECANTIKAN, KESEDIHAN, KEGEMBIRAAN dan sebagainya. Awalnya mereka hidup berdampingan dengan baik dan saling melengkapi. Namun suatu ketika, datang badai menghempas pulau kecil itu dan air laut tiba-tiba naik semakin tinggi dan akan menenggelamkan pulau itu. Semua penghuni pulau cepat-cepat berusaha menyelamatkan diri.

CINTA sangat kebingungan sebab ia tidak dapat berenang dan tak mempunyai perahu. Ia berdiri di tepi pantai mencuba mencari pertolongan. Sementara itu air makin naik membasahi kaki CINTA. Tak lama CINTA melihat KEKAYAAN sedang mengayuh perahu."KEKAYAAN! KEKAYAAN! Tolong aku!" teriak CINTA. Lalu apa jawab KEKAYAAN, "Aduh! Maaf,CINTA!" kata KEKAYAAN. "Perahuku telah penuh dengan harta bendaku. Aku tak dapat membawamu serta, nanti perahu i! ni tenggelam. Lagipula tak ada tempat lagi bagimu di perahuku ini." Lalu KEKAYAAN cepat-cepat mengayuh perahunya pergi meninggalkan CINTA tenggelam.

CINTA sedih sekali, namun kemudian dilihatnya KEGEMBIRAAN lewat dengan perahunya. "KEGEMBIRAAN! Tolong aku!", teriak CINTA. Namun apa yang terjadi, KEGEMBIRAAN terlalu gembira karena ia menemukan perahu sehingga ia tuli tak mendengar teriakan CINTA. Air makin tinggi membasahi CINTA sampai ke pinggang dan CINTA semakin panik.

Tak lama lewatlah KECANTIKAN.
"KECANTIKAN! Bawalah aku bersamamu!", teriak CINTA. Lalu apa jawab
KECANTIKAN, "Wah, CINTA, kamu basah dan kotor.Aku tak bisa membawamu ikut. Nanti kamu mengotori perahuku yang indah ini." sahut KECANTIKAN. CINTA sedih sekali mendengarnya. CINTA mulai menangis terisak-isak. Apa kesalahanku, mengapa semua orang melupakan aku.

Saat itu lewatlah KESEDIHAN. Lalu CINTA memelas, "Oh, KESEDIHAN, bawalah aku bersamamu", kata CIN! TA. Lalu apa kata KESEDIHAN, "Maaf, CINTA. Aku sedang sedih dan aku ingin sendirian saja... ", kata KESEDIHAN sambil terus mengayuh perahunya. CINTA putus asa. Ia merasakan air makin naik dan akan menenggelamkannya. CINTA terus berharap kalau dirinya dapat diselamatlkan. Lalu ia berdoa kepada Tuhannya, oh tuhan tolonglah aku, apa jadinya dunia tanpa aku, tanpa CINTA?

Pada saat kritis itulah tiba-tiba terdengar suara, "CINTA! Mari cepat naik ke perahuku!" CINTA menoleh ke arah suara itu dan melihat seorang tua reyot berjanggut putih panjang sedang mengayuh perahunya. Lalu Cepat-cepat CINTA naik ke perahu itu, tepat sebelum air menenggelamkannya.

Kemudian di pulau terdekat, orang tua itu menurunkan CINTA dan segera pergi lagi. Pada saat itu barulah CINTA sadar, bahwa ia sama sekali tidak mengetahui siapa orang tua yang baik hati menyelamatkannya itu. CINTA segera menanyakannya kepada seorang penduduk tua di pulau itu, siapa sebenarnya orang tua itu."Oh, orang tua tadi? Dia adalah "WAKTU", kata orang itu. Lalu CINTA bertanya "Tapi, mengapa ia menyelamatkanku? Aku tak mengenalnya. Bahkan teman-teman yang mengenalku pun enggan menolongku", tanya CINTA heran. "Sebab", kata orang itu, "hanya WAKTU lah yang tahu berapa nilainya harga sebuah CINTA itu...

fikir fikir kan lah

1. Siapa yang meninggalkan cakap yang berlebihan, dianugerahi kepadanya kebijaksanaan.

2. Siapa yang meninggalkan pandangan yang berlebihan, dianugerahi kepadanya kekhusyukan hati.

3. Siapa yang meninggalkan makan yang berlebihan, dianugerahi kepadanya kelazatan ibadah.

4. Siapa yang meninggalkan ketawa yang berlebihan, dianugerahi kepadanya kehebatan (dalam dirinya).

5. Siapa yang meninggalkan gurauan yang berlebihan, dianugerahi kepadanya keindahan (budi bahasanya).

6. Siapa yang meninggalkan cinta kepada dunia, ia dianugerahi rasa cinta kepada akhirat.

7. Siapa yang meninggalkan kesibukan (menghitung) keaiban orang lain, ia di anugerahi (kesempatan) untuk memperbaiki aib dirinya sendiri.

8. Siapa yang meninggalkan perbuatan menyelidiki tentang bagaimana keadaan Allah swt, maka ia dianugerahi keselamatan dari iktikad orang munafik.

Baik punya trick

Warga Thailand, salah seorang penumpang Bas Ekspres yang sedang dalam perjalanan dari Kuala Lumpur menuju ke Kuantan membuatkan pemandu bas tersebut berkali-kali menggelengkan kepada. Sebaik sahaja melepasi Bentong, penumpang warga Thailand yang berada betul-betul dibelakang pemandu bas itu bertanya apakah sudah samapi ke Ipoh atau belum.

Pemandu: Awak hendak kemana sebenarnya?

Penumpang: Saya hendak pergi Kangar, malam ini saya hendak balik Hatyai.

Pemandu: Bas ini menuju Kuantan.

Penumpang: Kuantan tu di mana?

Pemandu: Eh, kamu tak tahu Kuantan? macam mana kamu boleh silap beli tiket? Kalau gitu sampai di Kuantan nanti saya uruskan beli tiket untuk kamu balik semula ke Kuala Lumpur atau kamu naik teksi atau kamu boleh juga naik kapal terbang. Terpulang yang mana pilihan kamu.

Penumpang bas tersebut mendiamkan diri dengan wajah muram. Pemandu bas pula tak habis membebel terhadap kesilapan penumpang Warga Thailand tersebut. Setibanya di Kuantan, sebaik saja turun dari bas, penumpang tersebut terus menemui semula pemandu bas tadi.

Penumpang: Saya minta maaf sangat-sangat. Saya sebenarnya tak silap. Saya dah tempah bilik hotel di Kuantan ini. Tadi saya sengaja buat begitu kerana saya tengok awak mengantuk, dan awak benar-benar hilang mengantuk, betul tak?

Pemandu bas tersenyum hambar dan mengangguk berkali-kali dan menggeleng sekali lagi.

Lain orang nyer pasai

Lain orang nyer pasai...
Lain orang tanggung susah...
Lain orang bikin hal...
Lain orang kene tanggung...

Dey Jamal... Aper lu sudah bikin ha???
Mulut dah la talak sensored...
Bikin panas telinge...

Dey Muhiyuddin... Aper lu sudah bikin ha???
Lu punya pasai...
Lagi mau suruh PAFA jual aset...
Apasai sikalang mau bagi tau...
Dulu apasai lu tala bikin...
Bukan lu punya kileja dulu ka???

Chit....

Men vs Women

1. A successful man is one who makes more money than his wife can spend. A successful woman is one who can find such a man.

2. Men wake up as good-looking as when they went to bed. Women somehow deteriorate during the night....

3. A man will pay $2 for a $1 item he wants. A woman will pay $1 for a $2 item that she doesn't want.

4. A woman marries a man expecting he will change, but he doesn't. A man marries a woman expecting that she won't change, and she does.

5. There are two times when a man doesn't understand a woman- before and after marriage.

6. A woman worries about the future until she gets a husband. A man never worries about the future until he gets a wife.

7. To be happy with a man, you must understand him a lot and love him a little. To be happy with a woman, you must love her a lot and not try to understand her at all.

8. Any married man should forget his mistakes. There's no use in two people remembering the same thing!

9. A woman has the last word in any argument. Anything a man says after that is the beginning of a new argument.

10. Women look at a wedding as the beginning of romance, while men look at a wedding as the ending of romance.

Stress Test




Bukan setakat handphone je stress teman pun stress bila nengok gambo. Ye la ini nasib baik phone ujian. Katakan la pakai phone teman yang baru beli. Usah kata stress mau meroyan gamaknya.

Tahniah

Trio negara (dari kiri) Wahida Ismail, Noorerffani Malick dan Fatin Azreen Abdul Rahman berjaya mengumpul 1,669 mata menewaskan pasukan Thailand yang hanya mengutip 1,625 mata.

Harapan teman agar deme ni tak dipolitikkan. Masih teringat muka muka baru yang muncul tetapi makin lenyap entah kemana.

Just a joke...

Ok, dah kena!

Seorang ibu mahu mengundur kereta...
Seperti biasa dia cakap dengan anaknya....
Anak dia ini baru berumur 8 tahun....
Dia cakap “Mak nak undur kereta, kalau kena cakap ye!”

“Ok!” kata anak dia.

Si ibu pun undur keretanya.

“Lagi mak undur lagi” kata anak dia.

“Lagi lagi” kata anak dia.

Si ibu pun undur lagi...
tiba-tiba “DAMM” kereta yg dia undur tu terlanggar pokok kat belakang.

Anak dia pun menjerit” OK! Mak, dah kena!”

RM33 dan 4 biji gula gula

WAHAB menunjukkan wang RM33 bersama empat biji gula-gula yang diterimanya sebagai bantuan banjir di Gong Badak, Kuala Terengganu.

lagu

gua manyak suka ini lagu
itu boery marantika munya lagu

lia munya tajuk
biarlah bulan bicara

ini lagu manyak stim
ini lagu manyak best
ini lagu bikin gua tido lena

tapi
gua denga ala olang talak suka ini lagu
gua denga ini lagu rtm terengganu mau ban

jangan ban
kalo mau ban kena ban lagu negaraku jugak
apa pasai
negaraku asai dari lagu terang bulan
lagu terang bulan asainya lagu perak

jangan ban lagu fav gua

tutup

ini kilang bikin hard disk sulah tutup
kilang western digital di kuching
1500 olang talak keleja

mana menteli luit
lia cakap ekonomi ok
sikalang apa celita

lagi mau kincing

LINK

kina tipu

gua sulah kena tipu
bukan gua suma sulah kena tipu

itu celita batu putih
kita talak ada dokumen
jadi suma dokumen
singapore kasi

aiya
belum pegi court
sulah tau itu
batu putih mesti singapore dapat

manyak buat masa
manyak buat luit
manyak buat tenaga

cilakak

LINK

Mee Bandung..?????

Untuk beberapa tahun,Ahmad Sufian telah mengadakan hubungansulitdengan orang gajinya,Sutina ...Suatu hari, Sutina memberitahuAhmadSuffian yang dirinya mengandung ...

Ahmad Suffian yang tidak mahu merosakkan perkahwinannya, telahmengambil keputusan untuk menghantar Sutina balik ke Bandunguntukmelahirkan anak mereka di sana ...

Beliau berjanji akan menanggung segala kos untuk anak tersebutsehingga anaknya nanti berusia 18 tahun ...
Supaya rahsia mereka berdua tidak terbongkar,
Ahmad SuffianmenyuruhSutina supaya menghantarkan sekeping poskad dengan menulisperkataan "Mee Bandung" dibelakangnya setelah anak mereka lahirnanti ..
Ahmad Suffian akan menguruskan segala perbelanjaan untuk anaknya setelah mendapat poskad itu nanti ...

Suatu hari, 9 bulan selepas itu, ketika Ahmad Suffian pulangdarikerja, isterinya Norzalina menegur Ahmad Suffian dengan mukayangkeliru ...

"Bang ... abang dapat poskad yang peliklah hari ni," kataNorzalina.

"Oh, tak pe ... bagi poskad tu kat Abang. Nanti abang jelaskan,"kata Ahmad Suffian.

Norzalina pun memberi poskad itu kepada Ahmad Suffian danmelihatAhmad Suffian membaca poskad tersebut, sebelum muka AhmadSuffianbertukar menjadi biru, ungu dan terus pengsan!!
Poskad itu berbunyi ...

"Mee Bandung, Mee Bandung, Mee Bandung, Mee Bandung - 2 adatelur, 2tiada telur. Tolong hantarkan kuah lebih ya!"