dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

27 December 2008

Kene Pecat

6 pegawai China dipecat kerana tidur

BEIJING 26 Dis - Kerajaan tempatan di selatan China hari ini bertindak memecat enam orang pegawai yang dirakamkan tertidur ketika mesyuarat dijalankan dan gambar mereka disebarkan melalui Internet.

Beijing News melaporkan, mereka yang dipecat terdiri daripada beberapa pengurus syarikat dan ketua Parti Komunis yang menghadiri mesyuarat di bandar Hengyang, Hunan bagi membincangkan pembaharuan ekonomi di wilayah itu.

Pegawai berkenaan bakal dikenakan tindakan tegas bagi membersihkan imej kerajaan," menurut laporan itu yang dipetik daripada keputusan kerajaan tempatan berkenaan.

Bagaimanapun, laporan itu tidak memberitahu siapa yang mengambil gambar berkenaan dan mengedarkannya di Internet sehingga isu itu menjadi perbincangan hangat di kalangan masyarakat.

"Sebanyak 99 peratus mesyuarat seperti itu adalah kosong dan stereotaip. Jika mereka tertidur, ini bermakna mesyuarat itu membosankan dan kita tidak boleh menyalahkan mereka," menurut satu poster yang dikenali sebagai Damocangying 2007 kepada satu portal popular Tianya.cn.

Mesyuarat kerajaan di China selalunya memakan masa yang panjang dan penuh dengan ucapan, walaupun pegawai kanan telah cuba memendekkannya supaya lebih efisien.

- Reuters

Yang tu kat China...
Kalau kat Malaysia...
Dah banyak benor gambo dia nih kuar...
Takder pun kene pecat...
Heh heh heh heh...

Salah tafsir

Suatu pagi yang indah kat sebuah sekolah rendah, seorang guru yang begitu dedikasi mengajar anak2 muridnya tentang betapa bahayanya minuman keras kepada mereka. Sebelum memulakan mata pelajarannya pada hari itu dia telah mengambil 2 ekor cacing yang hidup, sebagai sampel kehidupan dan dua gelas minuman yang masing2 berisi dengan air mineral dan arak..

"Cuba perhatikan murid2.. lihat bagaimana saya akan memasukkan cacing ini kedalam gelas, perhatikan betul2. Cacing yang sebelah kanan saya, akan saya masukkan ke dalam air mineral manakala cacing yang sebelah kiri saya akan masukkan ke dalam arak. Perhatikan betul2."

Semua mata tertumpu pada kedua2 ekor cacing itu.

Seperti dijangkakan, cacing yang berada dalam gelas yang berisi air mineral itu berenang2 di dasar gelas, manakala cacing yang berada di dalam arak menggeletek lalu mati. Si cikgu tersenyum lebar, apabila melihat anak2 muridnya memberikan sepenuh tumpuan pada ujikajinya.

"Baiklah murid2, apa yang kamu dapat belajar dari ujikaji yang cikgu tunjukkan sebentar tadi??"

Dengan penuh yakin anak2 muridnya menjawab,

UNTUK MENGELAKKAN KECACINGAN...MINUMLAH ARAK...

Milik Menteri??


cube kome tgk bebetul apa yg d tulih..
milik menteri weih..bukan milik kementerian..
patut la rega romah mahai bebenor..
aje ngan haworrrr..

Just a joke...

Suatu pagi ketika pengajaran geografi dikelas 3 merah sekolah Titom, Seorang Cikgu bertanya kepada murid-muridnya satu persatu tentang ibukota negara.

Cikgu: “Palin, cuba sebutkan ibukota Britain?”

Palin: “London, Cikgu!”

Cikgu: “Bagus, kamu pulak Apis, sebutkan ibukota Malaysia?”

Apis: “Pasti Kuala Lumpur, Cikgu.”

Cikgu: “Bagus, dan sekarang kamu Lola ibukota Peru?”

Lola: “LIMA, Cikgu!”

Cikgu: “Bagus, sekarang kamu sebutkan satu persatu.”

Lola: @#$#@!

Web Log a.k.a Blog

Teman malas nak ulas la...
Sebab dah letih isu blog nih...
Kepada pembaca semua...
Kome bace jer la kat sini...
Pastu kome nilai sendiri...
Lepas baca kat sini...
Dengan kat sini...
Di tepong gomakan dengan di sini...

Deme takut kut sebab deme...
tak bleh nak control cyberspace audient...

Teman nak zzzZZZzzzZZZzzz...............

Danny Phantom

Danny Phantom adalah watak kartun animasi yang popular di Nickelodeon, berkisar mengenai seorang budak 14 tahun yang bertukar menjadi separuh manusia separuh hantu. Sungguhpun panik, Danny akhirnya menerima hakikat kuasanya dan menjiwai diri sebagai seorang superhero.

Mesti heran naper lak citer pasai kartun nih kan... senang jer... sebab dia nih separuh manusia dan separuh hantu... kawan sama spesis ng dia nih banyak kat malaysia nih... cuma tak jadi hero... jadi haram j*dah jer la... baca jer kat sini... dan kat sini...

Harap-2 lepas nih takder la lagi sedara mara mamat kat atas tu buat kerojer tak senonoh... cuba jadi macam dia... jadi superhero... baru baguih...

Kepentingan

"Hishammuddin berkata proses itu menuntut pengorbanan mereka yang betul-betul ikhlas, jujur dan komited serta sanggup berkorban untuk parti melebihi kepentingan peribadi."


Teman gelak sampai terbelahak membaca statement datuk nih... bukan aper... teman bandingkan dasar Kaptain Zahar nih dulu di gantung... sebab beliau mendedahkan mendedahkan salah laku Presiden dan Timbalannya...??? atau atas sebab beliau nih seolah-olah mencabar pentadbir Parti dengan melaporkan kepada BPR tentang salah laku Presiden dan Timbalan... dan atas sebab kekebalan Presiden dan Timbalan mereka tak perlu disiasat dan Kapt (B) ini di gantung keahlian...

Datuk... Kapt (B) Zahar nih berpengalaman luas dalam bidang ketenteraan... dia amat faham tentang isu ketenteraan nih... tindakan yang beliau lakukan adalah demi kepentingan bakal-bakal pejuang negara... yang bakal memperjuangkan negara jika berlaku bencana, perang dan menjaga keselamatan negara...

Teguran beliau jika diambil berat akan sekali-gus mencerminkan betapa parti tersebut serius dalam mentadbir negara... seterusnya bakal menaikkan imej parti yang kian tercalor akibat kekalahan di 4 negeri...

Kita bukan lagi duk kat zaman kuku besi... 'ko tak suka aku, aku buang ko'... tak suka buang, yang jenih li*k a*s di angkat naik... nih dah macam zaman jahiliah dah balik...

Kapt. (B) Datuk Zahar Hashim telah mempertaruhkan jawatan dan pangkat demi kepentingan parti yang beliau sayangi nih dulu... cuba memberitahu kepada semua warga parti, apa yang beliau rasa tak betui berdasarkan pengalaman beliau yang aaaaaaaaaaaaamat luas tu... beliau digantung... sekrang nih, tindakan siapa yang mementingkan diri sendiri... Presiden dan timbalan atau Kapt (B)..................?????

Cuti

Keh keh keh...

Peihong gi bercuti...
Leman memang jarang posting masa cuti...
Teman buat-buat cuti...
Kuda Laut tengah tgk kut-kut dapat cuti...
Streamyxboy dalam perancangan cuti...
Kembang cuti......???

So semua cuti...
Nanti-2 ader la post-2 dari kami...
Sabaq na...............