dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

07 January 2009

Boleh Ke?

Teman rasa isu boikot barangan ni dah lama..
Dulu lagi dah d buat kempen ni..
Persoalannya..blh ke kita..yg mana dah lama hidup bersandarkan barang2 dema ni..
Kalau kita bersatu hati mmg blh kita boikot..masalahnya x ada..dan sebenarnya x ada kesan pun..
Jika benar2 ada kesan..mesti pihak2 yg berkenaan akan risau..sbb apa???..sbb jka kempen bikot memboikot ni berhasil..dan ada kesannya..
Tapi setau teman..dema pun x risau ttg kempen ni..sbb dema tau..dulu pun penah buat..dan keputusannya..x ada apa2..

p/s:itu dua artis pun kena boikot jugak kot peihong..

5 comments:

peihong said...

itu yang teman kabokan.... lagi kita kaji lagi banyak yang kena boikot

kuda_laut said...

nampak sgt kita ni kurang produk buatan tempatan..hohohohoho

dugong_darat said...

mari membangun produk sendiri...

masalah nyer pulak...

kene ader modal...

nak pinjam sikit le punyer payah...

banyak benor birokrasi...

peihong said...

pi pinjam kat along je

teman dapat tahu maxis pun dah masuk dalam kawan kawan boikot

fotopages.com pun sama

aiyak!!!

aalim said...

hurm..
betul2..
boikot, x dpt semua, jgn tinggal semua :)

Post a Comment