dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

02 January 2009

CatatanKu

Salam semua rakan2 ku..
Hari Kedua d bulan januari dan hari kesepuluh dlm bulan muharram..
Masih belom nampak apa2 lagi..entah lah..
Tapi yang pasti perjuangan ISLAM masih belom selesai..perjuangan yg menuntut kearah lebih ISLAMIK bagi negara yg teman warganegaranya iaitu MALAYSIA..
Perjuangan yg tiada noktahnya..
Seperti kata Dato' Ismail Kamus di dalam ceramahnya..
Perjuangan dlm menegakkan sebuah negara yg berlandaskan syariat ISLAM xkan terhenti ibarat seperti mengalirnya air sungai..walau di sekat2 airnya tetap mengalir terus..
Begitulah hal dlm berdakwah..wlaupun di tekan walau d hentam walau d gam..ISLAM itu semakin subur dan semakin mekar..
Walaupun perlu mengambil masa yg panjang..usaha ini xkan terhenti malahan akan d teruskan dari generasi ke generasi..sehinggalah ISLAM itu terus suburmekar d hati para pecinta ISLAM..
Memang benar ISLAM itu ramai musuhnya..itu telah termaktub..termasuklah mereka yg memperjuangkan betapa kita perlu untuk mengikut ajaran ISLAM seratus peratus tanpa perlu mempersoalkannya..
Musuh ISLAM yg nyata mmg kita x nafikan..tpyg paling kita takutkan ialah musuh dalam selimut..atau lebih mudah d bahasakan dengan munafiq..
Ya..musuh yg dmaksudkan ialah dari umat ISLAM itu sendiri..mereka yang mengaku sebagai penganut ISLAM dan beriman padaNYA..tetapi dalam masa yg sama mereka ini jugalah yg mengatakan hukum ALLAH itu kolot dan ketinggalan zaman..NAUZUBILLAH..agak2 teman kalau mati lah mereka2 ini..d kubur mana nak kita tanamkan???..knp???..kerana mereka inin sebenarnya telah nyata lagi terang adalah terkeluar dari ISLAM..teman x pasti merek sedar ataupun tidak..tapi itu lah hukumnya pada mereka yg mempersoalkan HUKUM ALLAH(bagi yg beragama ISLAM)..
Apa yg dkatakan ni bukan nya nak mengkafirkan sesiapa tetapi sekadar nak menyedarkan mereka..kerana ada nas yg menyatakan..walau satu huruf d dalam Al-Quran pun jika kita langgar blh d anggap murtad apatah lagi bagi mereka yg mempersoalkan hukum ALLAH..Bagi Saudara2 seagamaku..inilah yg perlu kita titik beratkan..agar segala perlakuan atau kalam yg kita ucapkan tdk menyebabkan terkleuar dari ISLAM tanpa kita sedari..
Jadi..amatlah perlu kita timba lagi pengetahuan kita mendalami lagi ilmu2 agama..semoga kita akan sentiasa beringat..
Sememangnya kita sering melakukan dosa2 tanpa kita sedari tetapi ALLAH tetap ampunkan dosa kita..selagimana kita memohon keampunan dariNYA..dan menyedari kesilapan kita..
Hidupku matiku hanyalah d dalam ISLAM..
Ingatlah hukum syirik pada ALLAH ialah neraka selama lamanya..



p/s:maaf jika artikel ini ada kelemahan atau kesilapan..

No comments:

Post a Comment