dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

03 January 2009

Cerita Tali Pinggang

Nih den nak koba kek eikou...
Kali nih den citor pasai tali pinggang...
Bukan macam citor kawan den kek sini ha...


Bilo eikou koba kek den pasai tali pinggang...
Teruih den ingat kek SAM dalam 2+1 tu...
'Black Belt Kaler Biru'...
Tapi jonih nih botui hitam la...
Sonang nak pakai...
Den yang porut boroi bleh pakai...
Tapi den tak ngaji kek sinun...

Alih-alih den jumpo yang jonih nih...
Somat siket den...
Maklum la porut den nih lebar...
Den kono cari yang sonang nak edjus..

Zaman atok den memudo dulu...
dio slalu koba yang dio pakai tapi pinggang...
tang palo yang ponting...
kalau tak palo tak canggih...
susah nak dapek awek...
dio suwoh den pakai palo tali pinggang cam nih...
den koba, atok nih lain macam jor...
kang den transfrom jadi hang tuah kang...
tekangkang den dibuek yor...

den koba kat atok den...
owang memudo skang nih dah pakai palo cam nih ha...

abih idak palo cam nih ha...

tapi den totap pelik...
ado jugak orang kemain canggih nye...
ado ko palo air siram nih...
dibuek palo tali pinggang...
lain macam jor den tengok

tapi, den koba kek atok den...
zaman skang yang paling sonang nak dapek awek...
kono pakai palo cam nih ha...
baru ado 'bling-bling'

eikou semuo tahu...
tali pinggang nih bukan ajo buek hiasan...
atau ngelak dari seluar eikou londeh...

bilo eikou pakai tali pinggang...
eikou pakai...
bleh eikou guno tuk gantung handphone

kalau eikou kojo kolab malam...
nak sonang kojo...
eikou buek camnih ha...

tapi den tak suruh eikou kojo kek kolab malam nuh...
baik eikou kojo kek tompat yang bleh pakai cam nih ha....

agak dah lamo eikou kojo...
mesti eikou dapat pakai yang macam nih lak hai....

kemain hebat...
den koba kek atok den...
mak ayah den, didik den baik-2...
den tau jago diri den...

cumo kekadang den ado konai orang tu...
sobab dio ganeh sangat...
abih semuo anak daro dio nak tenggeng...
bapak nyer pakai kan dio macam nih...

hehehehehehehehehe...
den golak bosar la....

kah kah kah kah...

p/s...kepada orang negeri... teman cuma try jer longat nih... kalau salah teman mintak ampun bebanyak...

No comments:

Post a Comment