dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

01 January 2009

the gift

dengan posisi kotak macam tu.... cuma tebuk je lubang kat bawah kotak tu..... Apakah hadiahnya?

33 comments:

9w2AYG @ kembang said...

ai..
lain mcm jer hadiah nie....
huhuhuh..
mauk jugak bisa?

kuda_laut said...

hoh..tau dah..tu yng yl tu tekojut tu..

dugong_darat said...

terkejut beruk ker...???
terkejut kembang...???

9w2AYG @ kembang said...

terkejut kembang ar..
hehehe..
lo cm tu nk jugak.
hehehh.
. tp time dah kawen ar..

peihong said...

hahahahahaa

lintah ke belut?

9w2AYG @ kembang said...

ntah la..
lintah ker?
geli ar lo lintah...

dugong_darat said...

potai jeruk kut...

9w2AYG @ kembang said...

sdap ker petai jeruk tue?
x sdap kot..

peihong said...

hahahahaha jangan kacang buncis dah la

dugong_darat said...

kah kah kah...
siut jer...
kacang buncis pun bleh...
kui kui kui...

Potai jorok tu bukan apo...
Sobab dah lamo tak guno...
Makin lamo makin sodap...
kah kah kah...

peihong said...

keto kalo lamo tak guno pun boleh rosak anas woiiii

9w2AYG @ kembang said...

tu la pasal nyer..
keta lama x guno pn leh buruk tau..
hehehehhe,,..

dugong_darat said...

botui jugak tu...
kang tak pasai-2 jo...
berodu jadi katak...

huk maih...

9w2AYG @ kembang said...

tu ya pasei nyo..
berodu jg katak..
ni memasing naper ckp nogori nie..
dah pindah nogori ko..

dugong_darat said...

bukan apo...
tongah duk kenen awek nogori...

keh keh keh...

9w2AYG @ kembang said...

aduyai..
kakak yg kek umoh tu nak lotak celoh manoe..
hehhehehhe

peihong said...

ni apo colah colah ni kombang
hahahahahahaha
ada ko tanyo bini nak lotak colah mano....
hahahahahahahh

9w2AYG @ kembang said...

bini la tu..
den tqanyo pasa bini lo..
eheehheheh

dugong_darat said...

hehehehe...

kembang tanyer bini lotak colah mano???
hehehe...

tolong peihong...

teman dah gelak guling-2 nih...

9w2AYG @ kembang said...

bogek ar abg anaz nie..
x skolah...

peihong said...

ekau baru golak guling guling
esei lamo dah golak nyo

tanyo soalan macam bodak kocik
bilo esei kato budak kocik marah

nak kato bodak kocik pun tak boleh
sekali esei nengok dah macam mak bodak jo...
duo kalo tengok macam ?????

HAHAHAHAHAHAHAAH

dugong_darat said...

hahahahahaha...

kombang semacam jooo...

kah kah kah kah...

9w2AYG @ kembang said...

xskolahhhhhhhhhhhhhhhh........
esei mmg dak kocik pn..
xsodar diri dah bosar..
hehhehehhe...

peihong said...

tak sodar diri dah bosar ada dua makno tu

hehehehehehe

kuda_laut said...

hahahahaha..esei tau apo ekau maksodkan dongan bosar duo makno..kuahkuahkuahkuahkuahkuah..

peihong said...

hanya jauhari jua yang mengenal manikam

9w2AYG @ kembang said...

XSKOLAH tol la kan...

dugong_darat said...

saper johari nih...
saper maniam nih...

nih pehal lak tetiba johari ng maniam...
deme nih bukan ke satu sekolah dulu...

dalam laut ader ikan...
itu ikan kawan den...

peihong said...

memang ai satu sekolah
tapi lain sesi yo
seko pagi
seko laie potang

ekau dugong darat
jenih ikan darat
mano samo macam laut punyo

dugong_darat said...

"sudah tukar kaaaa???" - kater sathia

dulu laut juga dalam ader duduk apa...
tapi betuila...

den luper yang den nih ikan darat...
keh keh keh....

peihong said...

ekau jangan jadi macam melayu
kato che det
melayu mudah lupo

esei tak cayo
kawan esei pun mudah lupo
tapi dio bukan melayu

apo la che det ni

ko dio yang mudah lupo.....

dugong_darat said...

ok takpo...
asaie jangan kacang lupo kan kulit...

peihong said...

kacang memang kono lupokan kulit
pasei kacang dah kono kunyah
kulit kono pijak

lamo esei tak makan di grillhouse tu
bersepah kulit kacang
minum pulak eh golas bosa
steak dio pun sodap

Post a Comment