dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

03 January 2009

Hadiah Harijadi

Pada Suatu Hari, Usop Jendul nak belikan hadiah harijadi untuk kekasih barunya, Mek Ayu. So si Usop ni pun ajaklah adik perempuan sepupunya untuk temankan dia shopping kat SOGO. Oleh kerana mereka baru 2 bulan berkawan, jadi si Usop Jendul membuat keputusan untuk membelikan Mek Ayu satu Topi Kain Fesyen terbaru sahaje, supaya taklah nampak dia beriya-iya sangat. Adik sepupu Usop pulak beli satu seluar dalam hitam berbunga-bunga Baru sebab ada sale hari tu. Masa membayar, dengan tak sengaja cashier dah tertukar kotak topi kain hitam tu dengan seluar dalam hitam Adik Sepupu Usop!

Selepas membayar Usop Jendul pun terus ke Kaunter hadiah dan suruh deme bungkus tanpa check Dulu. Kemudian dia balik ke rumah dan tulis surat untuk Mek Ayu serta mengeposkannya bersama Hadiah yang dah tersilap uu.

Surat yang Dia tulis berbunyi camni :

Istimewa Untuk Kekasihku Mek Ayu,

Usop pilih hadiah ni kerana Ayu tak pernah pakai bila kita keluar jalan2 dan selalu mengadu sebab panas. Kalau bukan sebab adik sepupu Usop, Usop dah nak beli yang lagi jarang supaya kalau berpeluh tak lembab sangat. Tapi Usop tengok adik sepupu Usop pakai yang ada bunga tu nampak cantik pulak. Usop pilih warna hitam tu supaya tak nampak kotor. Promoter yang jual tu tunjuk dia punya dah seminggu tak basuh. Nampak elok aje! Usop suruh dia try Ayu punya sebab saiz promoter tu lebih kurang ayu je. Memang cantik dan menarik! Harapnya Ayu suka sebab Usop rasa memang sesuai dengan Ayu. Tak sabar rasanya nak tengok Ayu pakai depan Usop. Usop harap Ayu akan pakai untuk Usop hujung minggu nie.

Salam sayang untuk Kekasihku, Mek Ayu...

P/S : Kalau Ayu nak pakai, Usop nampak stail terbaru ialah dengan melipat bahagian depan dan menampakkan sedikit rambut.

Yang Menyayangimu,

Usop Jendul

Moral : Jangan tergesa-gesa kalau buat apa-apa pun. Biar lambat asal selamat. Kome tentu bayangkan apa yang Usop Jendul terima bila dia bertemu kekasih barunya Mek Ayu tu...!!

No comments:

Post a Comment