dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

12 January 2009

Hanya satu pandangan

Rase-2 sejak dua menjak nih, teman kurang post pasai politik... kurang kutukan terhadap KERAjaan pimpinan Sleepy Hollow (Pak Lah)... Serangan Mahazalim ke atas bumi Palestin... Boikot barangan... mahu pun review tentang surat kabo... sejak dua menjak nih teman agak penat... penat dengan kejadian sekiling teman... lemas pun ader... benci pun ader... MALAS pun ader... terus terang teman kabo... makin lama makin menyampah dengan keadaan sekrang nih...

Pilihanraya Kecil P036 Kuala Terengganu... Satu pilihan raya paling hangat selepas Permatang Pauh... Memasing-masing mencalonkan calon terbaik mereka untuk duduk dikerusi mereka... cuma ader beberapa perkara nak sentuh... WTF yang teman baca kater calon AKIM tarik diri sebab dibayor oleh PAS... maner gi buktinyer... aper hal nak kene rasuah... yang kome rasuah payong, topi, pen, kain pelikat dan blah blah blah tu pehal... rasuah duit raya tahun baru cina... rasuah projek tu projek nih... pala hotak korang la... siap ugut kalau calon BN tak menang takder projek... aper hal??? Desperate people will do desperate thing... DO YOU AGREE???

Namun saper la teman tentukan... dah memang camtu cara deme nak berkempen... siapa tak suka tutup jer mata bulatkan hati pangkah dengan tenang... nih lagu nak pesan... peihong ader kabo mende nih kat teman... so kalau tak dipanjatkan... teman panjat kan... PLEASE BLOGGER NETWORK @ MALAYSIA... Calon yang bertanding di PRK P036 melawan Wan Farid adalah calon PAKATAN RAKYAT... diulang calon PAKATAN RAKYAT... yang diwakili oleh PARTI PAS... Kita dah berpegang kepada amanat yang PAKATAN RAKYAT bakal memimpin negara... Semua parti akan bernaung dibawah PAKATAN RAKYAT... PAKATAN RAKYAT... ader paham???

Maaf ketelanjuran bahasa... cuma nak mengingatkan... betuikan mind set kita...

Boikot... dah tak blogging la teman kalau diselidik dengan tulus mulusnyer nak ikut boikot barangan yang membantu Israel... macam post teman yang dulu... andai diberi peluang untuk memegang senjata, pergi ke semenanjung GAZA, teman akan berjuang abis-abisan untuk mereka... tapi teman tak mampu... nak derma... kutip derma... nak derma ke maner... nak bagi kat siapa??? kumpul la dana macam maner pun kalau tak sampai tak guna jugak... nak anto duit...??? deme nak beli kat maner... tak salah derma... cuma kalau benar derma nih nak dihantor ke sana bukan bentuk wang ringgit... ubah ke bentuk makanan, ubat-ubatan... tulus kan hati masa menghantar... jangan la pegi beli Merc atau Perdana V6...

kita kutuk abis-abisan Israel... setakat kutuk je ker??? what are our action... ??? why not send out troop there...??? apersal...??? nak buat camne... nanti takder siapa nak jaga negera... sebab polis semua kene anto ke Kuala Terengganu...

Rakan-2 blogger dan pembaca... keletihan teman agak ketara sejak akhir-2 nih... letih melihat perkembangan dunia politik malaysia dan politik dunia... macam hampeh... teman nak berehat seketika sambil mengangkat jari ala ala peace dan tunggu nescafe tarik dan air kosong teman sampai... jumpa di ANJE.......................................

p/s tengah pening dan rasa macam nak merepek... tak tau la jadi ker idak...

No comments:

Post a Comment