dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

27 January 2009

Kami dah tahu lama

hehehe...

sebetuinyer teman nak tergelak dan nyaris nak terberak baca blog-blog pro umno dan pro bn nih... melompatnyer dato nasa ke pkr dilihat nak ambik tempat MB mengganti dato IR Nizar... siap kabo trailer dan sampai kat umah... kah kah kah... lawak sarkis tui la... itu cerita peringkat lokal perak... deme lupa mende nih petanda yang 3 trailer tu bakal tambah lagi 3 trailer tapi bukan kat umah MB Perak tapi di Putra Perdana, kediaman Perdana Menteri...

kah kah kah...

kéme dah tahu lama, cuma tunggu masa dan waktu yang sesuai...sebab aper lompat pun kéme tahu... jadi kome yang pro umno ng bn tu tak yah lah wat dakyah yang tak betui...

hehehehehe....

lawak yang terbaru dalam negara nih... mendiang kugan... yang teman tahu itu boss polis tengah berpeluh sakan sampai lenjut spenda... sebab mendiang nih gugur masa dia di tahanan dan dia masih lagi disyaki sahaja... belum ader bukti kukuh untuk dia di dakwa mahupun disoal siasat secara deraan... biasa la... kita rakyat malaysia nih bodoh semua nyer... sesenang jer kene labun dengan deme... kui kui kui...

kudis semua nih...

cuma last mende teman nak diskusi...

nk sentuh sikit pasai isu tanah kat pérak nih...

kalau tak silap teman la... selagi masih dalam milikan tuan tanah tu walaupun selama 999 tahun, deme kene bayo cukai tanah kepada kerajaan negeri...dan kalau tak silap teman, bila milikan tu udah tamat, tanah kembali menjadi hak kerajaan negeri, takder lagi cukai tu dikutip...

erm... maksudnyer, kerajaan negeri dah secure income dari cukai tanah selama 999 tahun...
baguih gak cara cari duit nih... hehehe... kalau salah bleh kabo-2 cepat kat teman...
hehehehe....

p/s... mujur umah bonde teman nih dah freehold...

1 comment:

peihong said...

isu kugan buat deme mati beragan
isu dato nasa buat deme mandi tak basah
isu tanah but telinga deme menanah
isu siapa pembangkang buat deme terkangkang
isu siapa kerajaan buat deme terkedu sakan
isu rakyat buat deme makin melarat

siapa deme?
siapa kita?
siapa kerajaan?
siapa pembangkang?

Post a Comment