dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

14 January 2009

magic

Pada suatu hari yang indah, seorang pakcik sedang menunggu bus di perhentian bas. Pakcik itu memakai pakaian yang kemas dan lengkap. Dengan berbaju melayu dan bersongkok hitam. Tiba-tiba, semasa sedang menunggu bas, datang seorang perempuan dengan berskirt pendek separas paha, baju yang ketat sehingga menonjolkan semuanya, berkasut tinggi, lalu duduk di sebelah pakcik tersebut. Bas pun datang.

Pakcik dan perempuan seksi tersebut pun menaiki bas yang sama. Namun malangnya mereka berdua terpaksa berdiri kerana tempat duduk sudahpun penuh. Pakcik tersebut pula mengambil kesempatan tersebut untuk melihat susuk badan perempuan itu dengan penuh ghairah. Tiba-tiba pakcik itu mengambil songkok yang sedang dipakai lalu diletakkan di anunya kerana malu jika ada orang yang terperasan.

Maka songkok itu tersangkut. Kanak-kanak sekolah yang juga sedang berdiri tiba-tiba bertepuk tangan. " Wah!!! pakcik pandai buat magic! Tak pegang pun songkok boleh tersangkut! ". Orang ramai yang berada di dalam bas semuanya ketawa

No comments:

Post a Comment