dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

18 February 2009

maka roda itu masih berpusing

hidup bak roda
roda beso atau kecik
roda laju atau perlahan
itu semua main peranan dalam
kejap di atas dan kejab dan dibawah

dalam BN bergumbira meraikan kemenangan di Perak
mereka terlupa satu perkara
bak kata Pak Lah "kita ada cara kita untuk handle masalah ni"
cara baik ka cara buruk ka?
kita tak tau

sekarang satu perkara tu dah mula menusuk dada
MB dan 6 exco tambahan di Perak kena BAN
tak boleh masuk dewan untuk bersidang
MB dapat 18 bulan
6 exco dapat 12 bulan

bila MB dan 6 exco tak boleh masuk dewan
majoriti makin kurang
tambah pulak 3 adun yang speaker DUN Perak
kata dah letak jawatan dan tak boleh masuk ke dalam dewan
jumlah majoriti makin besar

BN yang gah mula menjadi puak minoriti
kehilangan 10 Adun dalam dewan
itulah realiti

jadi desas desus bertaburan
ada cerita Adun Jelapang letak jawatan
ada sms kata Adun Bota letak jawatan
khabar angin kata DUN Perak akan bubar

memeriahkan khabar angin
ada pula perkhabaran rombongan BN
mengadap Raja Nazrin
memohon perkenan untuk mengadap Sultan Perak

server blog makin slow
sms makin banyak masuk dan keluar
kredit dah makin susut
dan perut makin lapo

teman sebagai rakyat Perak tetap sabar menanti apa kesudahan drama bersiri ini.....

wa chow sin

3 comments:

streamyxboy a.k.a 9W2AAA said...

Woi.....
Bodoh! Bengap! Bahalol! punya speaker
Gaji besor, belajor tingi2 tapi bengap...
mana ko leh dapat kuasa cm tu punya hebat...
Gila kuasa ker....
Atau nak balas dendam...
Atau sememangnya bodoh...
Meh sini la jumpa aku...
biar aku yg ajar ko undang2....

peihong said...

explain le apa yang tak kenanya.....
hehehehehe

kuda_laut said...

rilek la budak streamyx..jgn cepat melatah beb..
dlm satu negeri atau negara..speaker adalah org nombor 2 paling berpengaruh selain dari mb atau pm..bak kata..jika dun atau parlimen d bubarkan pm atau mb serta speaker masih berjawatan dlm kerajaan sementera..sblm pilihanraya..aiseh..teman susah la nak explain kat mike ni bdak streamyx..kena baca lagi mike ni..

Post a Comment