dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

10 February 2009

Najib jadi Pengarah lagi?

ada berita mengatakan yang Najib akan jadi Pengarah lagi
bukan pengarah filem tetapi pengarah jentera pilihanraya P59

dari sumber yang rahsia najib amat susah hati bile dengo nama dia akan naik sebgai pengarah lagi

teman tanya kenapa?

1. Setelah 2 kali kalah Najib dah phobia untuk jadi pengarah jentera pilihanraya takut kalah lagi. Ada saranan dari suara kecil agar Najib mandi bunga untuk buang sial badan.

2. Pemilihan UMNO pun bulan Mac juga. Kalau jadi pengarah jentera pilihanraya kena duduk Bukit Gantang. Najib mula riso kalo dia asyik tak de di KL buatnya Pak Lah tiba tiba nak bertanding merebut jawatan Presiden UMNO tak ke haru Najib. kalo ada kat KL boleh jugak la pantau pergerakan Pak Lah tu. Boleh le jugak potong plan Pak Lah.

3. Nak jumpa dengan orang Perak? Ayo yo amma appa akak... gerenti manyak kasut terbang. Habih le kulit licin I nanti. Pucat le bibir merah I nanti. Lagi pun Najib dah tau pasai gambo dia kat highway dah kena cat merah. Buatnya di Bukit Gantang, deme tak baling kasut tapi baling cat merah lagi haru.....

Adakah Najib akan terima jawatan pengarah itu atau Najib akan mencari MC untuk tidak dilantik menjadi Pengarah Jentera Pilihanraya?

TUNGGUUUUUUU...............

2 comments:

paloi bin mulau said...

muahahahaha...najib anak jantang dia mesti lawan punya tu. paklah senyum2 sudah.

awal bulan mac paklah kata dia tak jadi pencen sbb najib belum lulus lesen L wakakaka

peihong said...

tu pasai Pak Lah tuko kementerian...

kalo Najib kat Mindef mau ada yang kena C4 lagi

la ni siapa yang ada C4? heheehehehehehe

Post a Comment