dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

19 February 2009

Peringatan Kepada Semua Pembekal

Teman sekeluarga di anje nih...
memang biasa dengan bisnes pembekal nih...
teman sendiri pun antara pembekal-2 kecil...
yang agak terpelangkup...
akibat kegawatan ekonomi...
maklum la job kecik-kecik ajer...

Sementelah dengan kejadian dua bukit...
yang mungkin jadi 3 bukit nih...
teman nak mengalihkan perhatian kome...
terhadap support system...
support system yang selalunyer...
akan kenyang perut bila tiba pilihanraya nih...

Namun buat pertama kalinyer...
sejak berkawan dengan pembekal-2...
utama ketika pilihan raya...
terutamanyer yang buat projek untuk UMNO dan BN
pertama kali nyer deme nih teman tengok sengkek bebenor...
tahap lepak kedai kopi jer dah...
duit dah mandang...
pelik pun ader...

Rhuper-rhupernyer...
ader lagi yang tak selesai bayaranyer...
teman dengan spontan tanyer...
biler nyer pilihanraya nih???
dengan selamba jer dia cakap...

"kalau yang no 12 tu (PRU12)...
tak dapat idak ler teman risokan...
sebab bulan depan deme pemilihan...
lepaih tu la baru nak keluar...

yang ini yang no 11 dulu...
ater dah dekat 5 tahun ngange...
mujur bahagian teman tak banyak...
kalau macam member teman nih...
cakor dinding ler jawabnyer..."


erm...
teman ader lagi 2 3 4 5 6 7 kawan yang nasib...
saling tak tumpah dengan kawan teman yang sorang nih...
projek bukan kemain...
alih-2 bayornyer takder...
memang la deme akan bayo jugak walaupun lambat...
ate...sempat la dulu telinga bernanah...
kene maki dengan supplier...

SO KEPADA KAWAN-2 PEMBEKAL...

pikior-2kan...

2 comments:

singamaraja said...

Singamaraja

Pergi kamu lapor diri kat Bukit Gantang

dugong_darat said...

selamat melapor diri...

Post a Comment