dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

17 February 2009

Persoalan

Aku lebih banyak membaca dari menaip...
dari aper yg aku baca blog ni lebih dari Pakatan Rakyat.
Aku tak kesah la aper korang nak tulis, cakap, kutuk, keji, hina dlll
Sebab aku masih macam ni...
Senang aku, aku tolong org...
Susah aku tak siapa yg tahu.....


p/s: Jangan tanya aper2.... aku dah patah hati dengan harapan yg menggunung ini....

4 comments:

Sesumpah said...

Janganlah patah2 hati rakan. PR tiada tempat di media massa. So kenalah gunakan saluran lain sbg wadah perjuangan. Kalau semua nak menangkan BN, tak wujudlah demokrasi di Malaysia. ATAU... Org2 BN memang suka Malaysia nie tiada demokrasi agar semua boleh ditelan dan dibaham...

Kalau susah pun jgn lah sampai menggadaikan maruah serta harga diri...

peihong said...

teman nak tanya juga kat arip... (ajengan degil teman ni)

bila mai ipoh....?
lama tak jumpa?

streamyxboy a.k.a 9W2AAA said...

Ngah susah skang ni. nak beli rokok pun ak der duit, ni kan nak isi minyak kreta.

Tak kira la sapa menang pun aku tetap cm ni gak...

peihong said...

gue faham tu loh
bila bila datang ipoh jangan lupa jumpa gue

itu barangan yang dinanti masih atas kapal
harap bersabar....

Post a Comment