dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

12 February 2009

Satira Pagi Hari

Cerita ini ada kene mengene dengan yang hidup...
Kejadian ini berlaku kira-2 jam 7 pagi 10 Februari 2009

Kringgggg.....(bunyi jer kring tapi ringtonenyer lagu JeLow)

Jalut : Hello, boleh saya cakap sama ah hong?

Ah Hong : Ya ya ya... saya Ah Hong....lu sapa...

Jalut : Haiya Ah Hong... lu tara kenai sama saya ka...???

Ah Hong : Cilakak lu (mamat nih memang cakap kasar sikit)... kalau wa tau lu sapa,apa bikin gua tanya lu sapa...lain kali call la 3G...

dalam hati Jalut hampeh nyer wongahbeng (kata ganti nama)... dia perli aku pakai nokia 3310 nih...

Jalut : Ini Jalut la...ingat lagi ka??? kita luluk satu bilik masa kolej dulu...???

Ah Hong : Cilakak lu...(kene lagi) maner lu pegi la wei... waaaa sulah lama tala jumpa...sulah berapa anak???

Jalut : Adalah 3 empat ekor............. anak kucing...aku tak kawin lagi la Ah Hong... sibuk krojer...ko lak aper camne...??? dah kawin...

Ah Hong : Heheheh wa bery productive punya... 3 tahun 6 orang anak woooo... tiap-tiap tahun kembar punyer...hehehehe... lu tepon wa nih mesti lu mau tulun ipoh...??? betui ka???

Jalut : Ya la apek oi... aper lagi...aku on the way nih... dah sampai ipoh nnt aku tepon ko balik...

Ah Hong : wokei wokei wokei... ala bagus... nanti sudah sampai lu loger-loger wa ha... wa mau bawak tu makan tempat biase... nasi wonggey la macha...

Jalut : Ko memang power... tau tau jer... tapi aku nak kene hantor member aku dulu... nanti aku loger-loger ko... wokey ha...

Ah Hong : Wokey wa chow sin...

Dua jam lepas tu...

Jalut : Woi apek? ko ader kt maner?

Ah Hong : Cilakak lu... lu jangan pangge wa apek la... ipoh punyer orang pangge wa Lau Tak-Wah...

Jalut : Blah la apek... perut boroi same cam aku ader hati ngaku Andy Lau... wei aku rasa aku nih cam sesat jer... bagi tau jalan sikit...

Ah Hong : Ini satu cilakak punyer orang... sulah sesat baru mau call ka... lu ada maner punyer tempat...

Jalut : Aku ader kat pejabat FRU nih...

Ah Hong : Lu apa bikin sampai saner stadium punyer area...???

Jalut : Stadium??? maner ader stadium... ko biar betui apek...

Ah Hong : Apa pasai pulak... itu FRU punye office itu stadium punye tempat la...

Jalut : Bukan... aku nih kat....... ha kat area Pejabat DAP negeri...

Ah Hong : Woi itu SUK la.... apa macam bleh sampai macha... apa pasai lu cakap itu pejabat FRU...

Jalut : Maner aku nak tau... aku tengok ramai benor FRU kat sini... aku ingat pejabat FRU...hehehe....

Ah Hong : Ini sapa wongahbeng ha...??? lu tunggu sana nanti wa sampai...

Jalut : Jalan lamer sangat... takut aku tengok FRU nih bawak cotar nih... aku dah ler duk pakai ketayap nih... kang tak pasai kene katuk...

Ah Hong : Lu tunggu,lu tunggu wa mari...

Jalut : Wokey...

No comments:

Post a Comment