dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

08 February 2009

siaran langsung dari kediaman menteri besar perak

Siaran langsung dari kediaman menteri besar perak...


Sebahagian yang datang...


Yang nih lagi sebahagian...


sebahagian lagi...


lagi bahagian yang hadir...


berapa kali bahagian la...
kalau kat tv ng paper kater 100,150 atau 221 orang yang hadir....
tak tau la teman...
naik biru muke orang tv3 tadi kene perli...
hehehehehe....


kalau kome perati kat bawah pokok tu...
ader kaum cina duduk sekali dengor ceramah...
dikeliling kepiah putih penuh...
unity beb yang semakin pupus dewasa ini...
teman kagum tadi...


ader lagi sebahagiannyer...
ramai betui yang hadir...
tu belum yang duk kat luar pagar...


yang nih la paling classic teman nengok...
kalau deme kabo balik kat teman dia nih mamak...
teman minta maaf sesiap...
sebab ini adalah 1st impresation teman...
masa teman ternampak warga ini india...
mendongak dengor ceramah...
lokasi paling depan menghadap main stage...


ketika dan saat ini DSAI sedang memberikan ucapan...


teman kabo terus terang la...
kali terakhir integrasi kaum...
yang pernah lalui adalah tahun 2003 dahulu...
ketika itu teman kroje kontrak dengan Finisar...
rakan sejawat teman terdiri daripada...
sorang cina, sorang india dan sorang singh...
dan teman sorang melayu...
tiap hari selama 2 bulan kami krojer...
kami akan makan tengah hari sekali...
isap rokok sekali...
gi enjoy lepaih krojer sekali...
berenti pun sekali...
dalam duk lepak-2 tu...
ader skali member yang cina tetiba kabo...
kita nih MALAYSIAN kan...
semua ader...

same thing goes here...
kalau dulu teman diunite kan oleh satu kontrak krojer...
kali ini rakyat perak disatukan dengan satu matlamat...
BERIKAN KEMBALI HAK RAKYAT....

3 comments:

Nizar_Ryza said...

bak kata pepatah Uganda:
menang jadi arang kalah jadi abu

Anonymous said...

Daripada duduk tercongok kat situ lebih baik layan anak bini kat rumah. Eh, lupa pulak, orang PKR memang suka berembun. Kat tempat kerja aku (hospital) ramai betul kaki berembun ni mengadu sakit belakang dan lutut. ha ha.

dugong_darat said...

yang sakit belakang tu dah lompat...
sori yer anon...

Post a Comment