dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

01 February 2009

Tengok Berita lagi

Tu la...
teman dah kabo kat diri teman...
kurang-2kan tgk berita kat tv tu...
bukan aper...
takut teruk muntah-2 nanti...
hehehehehe...

dua senario berbeza dalam masa satu malam...
berita tv3 tengah hebuh duk memperkatakan...
AKTA LOMPAT PARTI...
hehehehehe...
betapa desperatenyer orang Umno...
siap ader satu ADUN tu kabo...
orang yang lompat parti nih adalah tidak bertamadun...
seolah-olah seperti katak yang berakai...
hehehehehe...
teman kabo dalam hati...
kalau orang lompat ker kome...
idak pulak jadi katak tak bertamadun...
dulu ingat tak lompat besar-besaran di Sabah dan Sarawak dulu...
kira nyer kome nak kabo yang deme pun katak tak bertamadun jugak la...
hehehehehe...

pehtu biler tema balik ke umah dalam kui 10...
duk baca blog rakan-rakan...
ader la kisah 2 exco perak yang nak jadi katak tak bertamadun...
hehehehehehe...
mula nyer nak gelak-2 jer...
tapi sekang dah tahap nak terbelakah ler pulak...
desperate tak hingat nyer...

hancuq la....

No comments:

Post a Comment