dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

10 February 2009

Waran tangkap

teman baru jer bangun tidur...
dikejutkan dengan panggilan abg manjung mari...
cerita pasai waran tangkap terhadap osman dan usaili...
teman tak tau citer detail tetapi yang teman dapat rungkaikan...
ini disebabkan kegagalan mereka hadir ke mahkamah untuk perbicaraan...
kenapa jamal tak kene...???
waulah hu alam...
mungkin sebab dia dapat dikesan...
atau pun dia dah tepon dulu ke mahkamah kater sakit pinggang menyerang kembali...
tapi yang sian sekang nih...
salah satu waran tangkap tu susah nak dilaksanakan sebab telah dikonfemkan...
osman jailu tengah duk berehat di hospital...
dalam CCU...

teman cuba bersatira dengan waran tangkap nih...
mencarilah aper gambo-2 yang menarik di google...
yang duka nestapa kerana ibu nye batuk nih...
gambo ni yang kuar...
hehehehe....
tak cayer kome try...
80% adalah gambo sedara dia nih...
bila kome search waran dalam google image...
hehehehe...

3 comments:

Sesumpah said...

Ooooo...
Kutuk sedara mara teman ye...
Teman nak saman mike...
Tak kire le apa nak jadi...
Saman tetap saman...
Teman pun numpang tekejut beruk nengok gambo sedara teman yg bernasib walang mcm gitu...

dugong_darat said...

hehehehehe...
bukan teman kutuk pun...
deme yang kuarkan gambo camtu...
maner teman tau...
hehehehehe...

peihong said...

sesumpah terkejut beruk?

teman ingat sesumpah terkejut sesumpah je... hik hik hik

saman tetap saman

Post a Comment