dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

30 March 2009

Cerita Gembaq pulak...

Cerita gembaq rupernyer... Berita hairan tetiba cuba menyeleweng fakta,dato seri nizar dikatakan rampas majlis di masjid simpang awal mlm td.

Hehehe...

aku dah tgk schedule dato seri 2 hari lepas, mmg dato seri ade majlis kt situ...

Hampeh berita hairan online ni...

Cerita sebenaqnya, majlis tu memang majlis Dato Seri Nizar, clash ng Majlis depa kat Masjid Simpang...

Memang betui depa mai dulu, Dato Seri sampai ja teriuh duduk, mai kat imam masjid tu jumpa dato seri dan offer untuk jadi imam... tanpa banyak cakap Dato Seri teriuh jer mengimamkan solat maghrib tu... sebelum tu imam duk umum yang kat orang ramai sapa lagi yang ada masa solat tu...

adalah 3 orang besaq pembangkang(BN) duk belakang dato seri tuk solat sama...

lepaih solat tu, imam pulak umum nak bagi dato seri nizar taskirah barang 2 minit... tapi dihalang oleh jawatan kuasa masjid...

tu yang sebenaq yang terjadi...

hampa adjust la fahaman hangpa...
asai yang betui jadi fakta...
yang tak betui jadi auta...

1 comment:

Sang Sapurba said...

Biaq pi la bang...

Janji org Bukit Gantang tau. dia org dpt tgk dgn mata kepala sendiri... Dh keja pengampu BN, nk buat mcm mana. Si Zambery tu pun lg besor dosa mendusta org lain...

Maklum le makmun, nk disuruh jd imam lps tu bc doa mau terkencing terberak dibuatnya

Post a Comment