dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

28 March 2009

Jangan lupa tutup lampu malam ni

Bukannya lama pun nak tutup lampu.
Sejam je.
Jadi jom kita bergelap dari 2030hrs (8:30pm) - 2130hrs (9:30pm) hari ni...

2 comments:

Anonymous said...

Kita buat hari bertudung sedunia Islam. Boleh tak? Agak-agak dapat sambutan tak. Wife PM pun wajib pakai tudung. Kepada sesiapa yang mengaku muslim lah. Yang tak mengaku ikut dia lah. tu tugas Jakim.

Boleh ke tak Boleh?

Dapat Pahala lagi.

umialia said...

tu lah nya , apa yg orang kafir duk usha,semua ikut.
nak pakai tudung sedunia kita namakan Selamatkan Otak Kita dari Kanser.
Yg lelaki pakai kopiah, yg perempuan bertudung bukan selendang

Post a Comment