dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

29 March 2009

PRK P059 - Bukit Gantang

Pemecah Berita

Laporan daripada lapangan penamaan tadi...
Terjumpa lah dengan seorang makcik, dia kabo dia datang dari batu hampor...
Ate ditanyer dia datang penamaan calon ker...???
Bukan katernyer...

"Makcik datang nih jumpa anak makcik...
Dia sekang dalam PLKN Ulu Kenas...
Dia tepon semalam kater dia kene pergi ker Taiping...
Deme dapat duit RM200 sorang untuk ke mari...
Rupernyer suruh datang ke penamaan calon...
Untuk penuhkan penyokong BN"

hehehehe...
Blogged with the Flock Browser

4 comments:

Anonymous said...

ini macam pun ada ka?

kekekek ... apesal tak bawak mak bapak sekali dalam satu bas dan bagi sorang 400.00

kan BN banyak duit?

Anonymous said...

Itu biasa le yop oi teman ni cikgu dulu pernah Pak Lah nak dtg tempat teman maka datang le ketua Puteri Bahagian ... arahkan PK sekolah teman hantar Puteri Islam sambut pak Lah sebab puteri Islam tu uniform nya serupa Puteri Amno.Jgn kome pecaya klu ramai budak pakai baju pink dah pasti depe diarah gi tempat Amno.Tak de nya ramai budak2 sokong Amno!Tipu deme YOP!

Anonymous said...

Alah biase lah tu. Kat mana2 pun sama je. Masa K.T election ari tu pun saya pun dpt RM200 gak tp dari PAS. Sebelum blk KT dari KL, diaorg dah inform yg sesapa yg blk ngundi bole claim elaun perjalanan sebanyak RM200. Tp bila menang buat kenduri sembelih lembu langsung tak ingat kat org kg yg ngundi PAS....katanya utk ahli-ahli saje. Hampeh.....

Anonymous said...

Awok pedooh je lebih. Mana ada orang pas bagi duit. Orang pas bukan macam amno. Kami berjuang kerana Allah bukan kerana duit.

Post a Comment