dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

29 April 2009

ini yang BN nak kot

8 comments:

RAKYAT MARHAEN said...

ITU YANG NAZRI AZIZ NAK, SEBAB BAGI MEREKA ITU SATU MALAYSIA.. SATU BANGSA SATU AGAMA....KAH KAH.

KuliGomen said...

Majalah apa ni Bro..???
Aku setuju sgt...mnder2 cam ni BN kn b'tggungjawab. Tapi kan Bro...PAS pon kn bersedia utk hadapi benda2 camni kalau satu hari nanti nak collobarate dengan DAP & PKR bila nak memerintah Kerajaan Persekutuan. Pemahaman dan understanding mengenai perkara ini harus dilaksanakan sejak dari sekarang lagi...jgn nnti bila Pakatan Rakyat dah memerintah baru kita nak ambil peduli hal ini. Persediaan awal amat2 laa diperlukan.

Bab2 hukum....above all...no compromy dan DAP & PKR perlu paham 100% bab hukum ISLAM. Jgn biarkan mereka jadikan artikel ini sebagai rujukan atau kayu ukur bila Pakatan Rakyat dah memerintah satu hari nanti.

Mintak simpang sangat benda2 yg berlaku di Singapore ni tk berlaku di Malaysia....Amin Yarobbal A'lamin

Anonymous said...

Astaghfirullah... ya Allah berkat nama khairudin itu dekatkanlah kembali anak itu dengan agama MU

Baginda Reformasi said...

teruk benar nih... tak malu dan beradab ke? kenapa anak die sggp makan? pas ni ada le selsema babi kat half-malay

peihong said...

majalah apa teman tak pasti sebab teman cuma dapat mukasurat ni je. maaf le...

tentang pakatan rakyat pulak teman rasa jika satu hari nanti pr memerintah insya allah akan ada understanding parti yang bergabung. malahan teman tidak terkejut jka pr memerintah hudud akan dilaksanakan ke atas orang islam. ini le namanya toleransi dan kerjasama.

Anonymous said...

TOLERANSI MANGKUK KO PEIHONG... KALAU SEKALANG DAH TAKUT NAK SEBUT HUDUD DAN NEGARA ISLAM.... TAK DE BEZANYA PADA MASA AKAN DATANG........

UNDI PAS... GADAI ISLAM

peihong said...

ye ke PAS takut sebut pasal hudud? atau pemimpin pas tak nak sebut sebab tak nak dimanipulasi oleh media anjing BN? bukan UMNO yang takut bila tengok PAS boleh bekerjasama dengan DAP dan PKR?

Pasai negara Islam tu pi tengok perlembagaan atau pi tengok senarai ahli OIC. Jadi kena tahu apa yang mike nak cakapkan wahai si anon?

tu pasainya teman dah tulih siap siap "hudud akan dilaksanakan ke atas orang islam"...

PAS gadai ISLAM?

UMNO gadai?
1. tanah melayu (pulau batu putih / wilayah iskandariah)

2. bumiputera (mansuhnya MECD, ekuiti 30%)

3. Malaysia (kemasukan 7 gergasi bank bukan perdagangan yang dibenarkan memiliki ekuiti 49 - 70 %)

4. dan jangan lupa ISLAM juga turut digadai (Koh Tsu Khoon pengerusi jawatankuasa kes mohd ridzuan abdullah / agama anak)

Kalo aku ni mangkuk bak kata anon... anon pulak jambannya...

baru boleh ngam.... mangkuk jamban...

dugong_darat said...

hahahahahahaha

anon jamban...

hahahahahahaha

cakap dengan kaki teman nak tak???

Post a Comment