dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

25 April 2009

Ludah jilat balik...???

ini kalau kome nak tau, bukan tahap ludah jilat balik. tapi udah macam ludah ke langit lepaih tu ngange mulut terus telan... dapat bayangkan...???







dunia dunia.....


foto dari blog ini...

8 comments:

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

suruh mufti tu buat ceramah masa konsert.....asyik ngampu je....

Anonymous said...

Cetak salinan akhbar ini ...tolong sebarkan seluruh Perak...dan hantar satu ke rumah Tok Peti

Mamai said...

mufti nie sure kena letak jawatan la nampaknya.....

محمد هزرن الجاوهري said...

masalahnya kenapa rakyat perak pegi ke konsert tu ...depa tak datang , kalau takde permintaan/kelulusan ....

peihong said...

dah ada manakan boleh kita menahan rakyat datang. masalah utama bukan rakyat datang atau tidak tetapi yang utama adalah program yang telah diharamkan.

yang heran mengapa mufti senyap sunyi sahaja.

Anonymous said...

Depa buat dalam Kem, atas tiket kebudayaan bukan hiburan. Depa berani ke buat kat open. Mufti ada kuasa ke nak halang tentera?

dugong_darat said...

Ok...

Mufti tiada kuasa halang tentera pulak ker???

ooooo

camtu kalau tentera buat sesuka hati...
mufti kene senyap la...

ooooo

camtu rupernyer...

Umno betui....
hehehehe

peihong said...

tak kira le buat kat mana sekali pun...
benda yang haram tetap haram....

tak payah cerita siapa penganjur
tak payah cerita buat kat mana

Post a Comment