dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

02 April 2009

PRK P059 - Bukit Gantang - Hot

Memang panas...

Teman baru jer pulang dari Ipoh menyelesaikan beberapa hal. bab nih nnt2 la teman citer...


Cuma nak habaq mai kat hangpa yang duk tunggu citer aku. aku ada satu jer ayat yang aku boleh bagi. tapi hangpa kene pi sendiri... perkataan ini melibatkan sorang ahli politik bn yang tengah hot (peluh sebab kene jalan sana-sini) dan sorang kerabat diraja... satu ader kepastian satu lagi kene siasat lebih mendalam...

aku habaq nih bukan apa... supaya hangpa oleh syok-syok sendiri gi siasat. hangpa dapat confirm kat aku citer tu hangpa call MSK ka Albanjari ka apa ka...
aku nih tukang karut ja...

hehehehe...

perkataan tu....

BASTARD....

hat ni ayat omputeh nya...
yang melayunya... hangpa tau kut...
bunyi kasaq aku minta maaf...
tapi aku tak tau nak buh perkataan apa lagi yang sesuai...

so... selamat mencari noq...

goodbye semua...

2 comments:

Anonymous said...

Hampir 10 tahun berkhidmat sebagai Setiausaha Majlis Perbandaran Manjung.

Perasuah Tegar

* Sepanjang Ismail Saffian menjawat jawatan Setiausaha MPM, 5 kali Majlis Perbandaran Manjung disiasat oleh Badan Pencegah Rasuah (BPR) kerana Tender MPM hanya diberikan kepada rakan-rakan terdekat.

* Hotel Crystal Sitiawan adalah diantara premis perniagaan yang mempunyai tunggakan hutang Cukai Taksiran berjumlah puluhan ribu tetapi tiada tindakan diambil oleh Majlis Perbandaran Manjung semasa Ismail Saffian menjadi Setiausaha MPM.

* Ketika Ismail Saffian Menjadi Setiausaha MPM, puluhan Kilang/Premis Industri di kawasan MPM beroperasi tanpa lesen tetapi tiada tindakan diambil oleh MPM.

"Sexual Harrasment" (Gangguan Seksual)

* Beberapa kakitangan wanita MPM seringkali diajak untuk tidur bersama termasuk seorang yang hanya mahu dikenali sebagai Puan "R".

* Seseorang itu memerlukan sekeping Ijazah untuk layak memegang jawatan Pegawai Pentadbiran MPM tetapi hanya Ismail Saffian sahaja yang tahu bagaimana Puan "H" yang hanya berkelulusan SPM sahaja layak memegang jawatan tersebut.

* Anugerah Pekerja Cemerlang seringkali dinobatkan kepada Setiausaha Khas beliau Puan "A" yang seringkali dikaitkan sebagai mempunyai hubungan "sulit" dengan beliau.

* Ismail Saffian seringkali ke Sempadan Thailand untuk mencari "sesuatu". boleh semak rekod keluar masuk di Pasportnya untuk pengesahan (kecualilah beliau keluar masuk melalui jalan yang tak sah).

Salahguna Kuasa

* Seringkali ditegur dan beberapa kali menerima Surat Peringatan dari Yang Dipertua MPM kerana menggunakan kenderaan MPM untuk parti (UMNO).

* Pernah disiasat Badan Pencegah Rasuah kerana Kediaman Rasmi MPM di Sitiawan yang didiami Ismail diubah suai sehingga melibatkan kos yang mencecah hampir Setengah Juta Ringgit Malaysia dan akhirnya beliau berpindah ke rumah sewa di Taman Venice Of Perak, Seri Manjung.

Kesejahteraan Rakyat Perak, Insya-Allah dalam masa tedekat ini, kami Rakyat Perak pendukung kebenaran akan membongkarkan lebih banyak lagi kisah Ismail Saffian dalam Siri Ke-2..!

Malaysian said...

Dear all Barisan Rakyat Blogger,

Hi Barisan Rakyat Blogger...
i have a plan, i hope we can share the latest by election result at 07 April 2009 so our reader will know the latest result see who win the by election.
the info from TV is too slow for all of us.

so why not we share the information at the Great Day?
i will get the respone from the blogger who work hard at Batang Ai, Bukit Gantang and Bukit Selambau!
(still waiting their respone!)
I will make a live event on that day also...


please email me ASAP so we can plan this event
email me at gomalaysian@gmail.com

or go here to leave a massage Email Me!


Cheers for Malaysia Baru :)


Regards,

GoMalaysian.Blogspot.Com
http://gomalaysian.blogspot.com/

Post a Comment