dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

07 April 2009

PRK P059 - Bukit Gantang - Macam panas dan mendebarkan

Walawei...

Yang panas petugas teman kat air kuning sebab hari cuaca panas...

Laporan on-field dari air kuning - Polis, FRU dan PGA telah beransur pulang ker MARTEK, keadaan di air kuning sudah beransur tenang...

Punca pergaduhan dipercayai sebab hantu kat situ tak lut ng ayat suci al-Quran...

???????
Blogged with the Flock Browser

8 comments:

jinbara said...

salam...
nie hantu pg mmng x lut dgn ayat2 suci...tp kalu nk lut kita kn panggil mufti perak hanya dia je pandai halau hantu pg nie...lg pun hanya dia je yg bc btl...orng lain semua salah...

dugong_darat said...

muahahahahahaha...

tu la...
ko duk kat umah tu buat aper...
lepak ng kami...

dugong_darat said...

meh tolong kami jadi ghostbuster

Anonymous said...

Kalau PR menang, sebab rakyat dah cerdik, UMNO dah dikuburkan, bla bla bla.. Tapi bila kalah, BN bawa pengundi hantu, SPR tak adil, bla..bla..bla.. Biasalah PAS dan PKR tapi DAP tak pernah buat gitu sebab apa? Sebab depa ada melayu2 bangsat yang sanggup berguling di atas jalan utk berjuang utk mereka. Pernah kah kita tengok MCA dan DAP bergaduh sesama sendiri utk menentang keistimewaan bangsa cina, sekolah cina ke bila UMNO bagi dana utk sekolah cina? Atau tuduh peminpin ina rasuah ke? ingat mereka tak ambik duit ke?

Menang org melayu ni bodoh walaupun dah belajar tinggi, masih gitu sampai sekarang. Dulu org putih gunakan org kita sebagai tali parut.. Sedih bila orang melayu mengutuk semasa kita sehingga begitu sekali.. Kenapa kita biarkan DAP kutuk UMNO tapi tak kutuk MCA atau Gerakan?? Mereka bersatu di belakang.. Sebab itu lah mereka boleh hidup di mana2.. Melayu samalah dgn india..

Orang Melayu semua tak guna.. forever akan dipergunakan oleh bangsa lain terutama bangsa yang opportunist..

peihong said...

to anon 2:34pm

teman tau mike frust ngan MCA yang tak mai tolong kat Bukit Gantang berbanding dengan DAP yang ada jentera mereka untuk sama sama membantu.

bangsa opportunist? semua ada bangsa ada jenis opportiunist ni. Melayu, India, Cina tapi had mana opportunist mereka tu? Yang lecehnya banyak sangat opportunist dalam BN dari dalam PR.

kalo opportunist tu untuk tolong bangsa lain ok le jugak tapi pusing pusing kat kroni sendiri je.

kalo orang melayu semua tak guna mike kena jadi ahli DAP sebab DAP juangkan Malaysia Malaysian. Lepas tu sokong Pakatan Rakyat sebab Pakatan Rakyat juangkan ketuanan Rakyat bukannya ketuannan Melayu seperti UMNO

Anonymous said...

to anon 2:34pm

Melayu yang bodoh adalah melayu yang hidup dengan slogan hidup melayunya. Memang benar pemimpin2 cina tak bergaduh bila umeno bagi dana untuk sekolah mereka.. ini berlainan hal dengan sekolah Melayu (sekolah agama rakyat lebih specificnya). macam2 syarat diletakkan oleh kerajaan umeno untuk membantu sekolah kaumnya sendiri. sebab apa ini berlaku?.. ameno takut bila rakyat faham dengan islam, rakyat akan menolak umeno mentah2 macam sekarang.

melayu boleh bersatu..tapi bukan atas dasar melayu, hanya atas dasar islam. selagi ameno menolak islam seperti sekarang, hujan naik kelangit pun, penyatuan orang melayu tidak akan berlaku.

biarlah dap mengutuk/meluku kepala ameno, asal apa yang dibuat itu tidak melanggar hak sebagai rakyat malaysia umumnya. klu dah betul, mengapa nak di pertahankan. Betul dikatakn betul, salah tetap salah.

lagi satu, sejarah yang betul (takdak dalam buku teks)umeno la yang menjadi talibarut penjajah sebenarnya. mereka adalah anak didik british dan lebih opportunistic. bila Dr. Burhanuddin mula-mula melaungkan slogan merdeka, apa puak2 puak ameno ni kata?.. "merdeka apa, jarum sebatang pun tak pandai buat".. bila penjajah dah tak mampu menahan gelombang rakyat tanah melayu/ takut diwujudkan negara islam ditanah melayu ketika itu,diberi lah kuasa kepada puak2 ameno ni dengan syarat, mesti menubuhkan kerajaan mengikut acuan penjajah.

walaupun pahit, itu lah hakikatnya. tak dinafikan ada la jugak jasa ameno dalam 50 tahun ni, itu lumrah. namun ada perkara yang lebih besar yang umno tidak buat sepanjang 50 tahun ia memegang kuasa. fikir-fikirkan lah.

Anonymous said...

Kan AMNO tu codik sampe SAR pun di cantas bantuan.

peihong said...

yang tu codik buah buahan..... heheheheheh

Post a Comment