dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

12 April 2009

Saat?

Adakah ini akronim 'saat aku amat terdesak'

9 comments:

pengliporlari said...

SAAT kita berpisah..
kau pegang erat tangan ku..
sepertinya tak merelakan kepergianku..
tuk meninggalkan mu..

Din said...

SAAT habuan terdesak ujung2 bulan.. :)

Pyanhabib said...

saat terdesak hujung bulan, heh he!
(awal bulan dunhill kotak 20 batang, ha!)

dugong_darat said...

saat itu saat yang bahagia disamping kepulan asap yang menggelapkan peparu nan merah...

*ditulis ketika baru bangun dari tidur yang tak nak berapa lena

abgBro said...

wa paham sgt lu 'saat' ni..mmg perit wa ckp lu, kalu dunhill laen ler international blend..hehe

Anonymous said...

memang perit si saat ni..baik isap rokok seludup...tp ade yg kate company saat ni KJ punya betul kee..?

pengliporlari said...

rokok LUTHFMAN lagi murah 2.40 je..mai la bagan serai banyak stok,banyak isap lagi cepat kena strok

dugong_darat said...

huyo...

saat betui citer nih...

teman isap semporna A disulam rokok under table... hehehehe

Mamai said...

SAAT nie baru aku bahawa ianya sekotak candu hampeh jenama malaysia....

Post a Comment