dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

01 April 2009

Surat cinta

Aku hari ini terima satu surat.Wangi.Sampul bunga2. Isk aku kater,
takkan dah ade peminat. Aku bukan famous pun. Mat saman kati boleh
la...

Pening pala aku.Masa biler deme dpt alamat umah aku nih. Aisaymen dari
pelik jd pening tertiba jd panik.

Dengan tangan menggeletar gua bukak surat tu. Peh siap ade bedak
pulak... Makin suspen gue. Ntah-2 ade orang anto antrak kt aku...

Bukak je aku surat tu aku kibas2 tepung tu, rupernye surat jemputan.

Surat jemputan...???

Surat jemputan tu ruper surat jemputan majlis pertabalan perdana menteri.

Hahaha...Sejak bila lak surat jemputan nih dikeluarkan oleh pejabat
perdana menteri... Selalunye, surat nih jemputan istana...Pelik nyen
wooo...

Ade lak sisipan kertas...

'Kami kene maki sebab packing brang, pak lah ckp saper yg nk pindah
nih...Takder pindah nyer'

pulak kater hati aku...

..........

Dum dum dum...
Yeop bangun...Kater nk balik bukit gantang...

Alamak aku tidur uper nyer....Kelam kabut aku sarung baju, start kete
balik ker bukit gantang...

--
Sent from my mobile device

1 comment:

tok iskandar said...

Pertembungan di antara menteri pasola zambri dengan mb rakyat nizar di negeri Pasir Dua Butir penuh dengan adegan yang mencuit hati dan perasaan.

Dahlah kempunan jadi imam,menteri pasola menjaja citer tak dapat jadi imam se malaya di dalam saluran ceria umno,tv suku dan paper-paper totok umno.

Lepas ni kalau nizar sembelih ayam,menteri pasola akan complain tak dapat sembelih ayam.tok paham betapa desperadonya menteri pasola ketika ini.Kalau boleh apa yang dibuat oleh nizar,menteri pasola mampu lakukan.menteri pasola boleh....dan menteri pasola yakin boleh.

setelah dirampasnya negeri pasir dua butir dan telah puas melanun di jajahan takluk negeri pasir dua butir,baru menteri pasola sedar dia syok sendiri pasal rakyat bersama nizar.

menteri pasola ingat boleh rampas kesemuanya.rakyat dah bijaklah....kerajaan bawah pokok lebih mulia daripada kerajaan lanun yang diperintah menteri pasola.

suara keramat rakyat yang kini bergema berselang-seli dengan takbir,reformasi dan makkal sakhti di Bukit Gantang,Bukit Selambau dan Batang Ai bagai hunusan pedang dan tombak yang bakal merobek kerajaan lanun menteri pasola di negeri pasir dua butir.Laksamana do re mi(Bukit gantang,bukit selambau dan batang Ai)akan menumbangkan keangkuhan empayar keris bertangkai satu dan soldadu-soldadunya dari barisan timbang kati karat.

Ketika itu rakyat akan bersorak,berteriakan kerana bukan sahaja negeri pasir dua butir bebas merdeka tapi keseluruhan negara tercinta bebas daripada cengkaman empayar keris bertangkai satu.

menteri pasola boleh balik pulau d'pengkor.

lambat pulak mamak ni.teh wunek...vanga.tok dah haus

Post a Comment