dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

18 April 2009

Tahniah

Izinkan dulu teman gelak puas2.

Muahahahaha...
Kah kah kah...
Hik hik hik...
Pinjam gelak raden jawa
Wakakaka...

Ok...ehem...
Teman nak ucapkan tahniah kepada bakal-bakal dato seri yang akan dapat pangkat tersebut di Istana Iskandariah esok. Selepas terlepas dari tali gantung dewan,mereka ni dapat lak anugerah dato seri. Mungkin sebagai tanda berjaya membuat acara rogol beramai-ramai perlembagaan negeri baru-baru ini.

Ape pun, teman tetap ucapkan tahniah atas kurniaan tersebut.

hehehehe...

Dalam masa yang sama baru sahaja selesai press conference daripada Speaker DUN Perak, S.Sivakumar. Teman takde la dapat cerita detail apa yang dibicarakan, tapi teman dapat berita yang menyatakan di press conference tersebut,speaker ade menyatakan bahawa setiausaha dewan sebenar telah beliau pecat. Dalam erti kata lain, surat memanggil sidang Dun pada 7 mei itu tidak sah kerana surat tersebut dikeluarkan oleh setiausaha dewan yang sudah dipecat. Lebih kurang nak kabo yg surat dan setiausaha tu haram la kiranye.(haram lg) Maka sidang yg bakal dibuat dianggap tak sah. Poning palo yor...

Hehehe...

p/s mane g mamak gunting rambut ni,dah berakor ponggong nunggu dia.

1 comment:

tok iskandar said...

Inilah muslihat sebenar umno.tak bertanding dalam PRK Penanti sambil SPR akan kuatkuasakan peraturan baru hadkan jumlah penyokong PR dan hapuskan sistem barung.

Sistem barung ni ialah pondok panas yang disediakan oleh parti yang bertanding untuk membuat semakan daftar pemilih.Boleh mengundi ke tidak si fulan tu.kat saluran mana dan di mana tempat mengundinya.

sekarang tak terasa kesannya tapi bila PRU akan datang memang perit.takkan nak biarkan SPR monopoli.kalau dah kurang penyokong,siapa yang nak jadi spy ada pengundi hantu dan penipuan yang dilakukan ketika pilihanraya.kalau sekarang kredibiliti SPR diragui tentulah mengundang padah jika diletakkan harapan penuh kepada SPR.

najib memang licik dan tok harap PR tidak terpedaya.Pemimpin PR elok bantah cadangan SPR ni yang bila buat peraturan selalu sebelahkan UMNO-BN.

Post a Comment