dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

14 April 2009

tiada tajuk 2

Teman tau,mungkin ade antara akan mungkin pandang lain mcm bila teman post gambar sblum ini. Yes...memang betui teman n the geng ade tiara beach resort. Yes...memang teman n the geng pergi bercuti.

namun pada hakikat yg sbenar kata2,kami ni sedang memenuhi permintaan rakan seperjuangan.rakan yg dah lama mahu belanja kami.rakan menghargai perjuangan kami selama ini.dan sudi teman ucapkan terima kasih bebanyak sbb belanja kami makan tmpt penginapan yg indah ini.dah lama teman teringin bercuti di sini sejak pertama kali menghantar rakan kerja teman bercuti di sini. Cukup2 menarik.

Walaupun teman n the geng nampak seolah pergi bercuti tp hakikat sebenarnye kami ni sedang serius berbincang.serius berduskusi,usrah dan musyawarah...banyak perancangan yg kne kami atur.banyak paperwork yg perlu dibuat.banyak penyelesaian yg perlu kami rungkaikan.

Macam ayat yg sama digunakan oleh kakitangan kerajaan yg meeting kt hotel mewah atau di resort2. tp kami tak guna wang rakyat.kami tak guna seduit pun duit tabung bloggers.sepenuhnye ditanggung oleh rakan kami td...sekali lg terima kasih.

kami dalam perbincangan untuk lebih meng'organize'kan pergerakan kami.perancangan untuk masa depan dan merangka perjalanan kami yg seterusnye. insyallah kami akan menyediakan pentas yg lebih baik selepas ini dan gerak kerja yg lebih tersusun.

selamat bertemu kembali nanti.

2 comments:

joepengkalan said...

ni pendapat aku...mungkin artikel ni boleh bagi idea sket..kalo x de,kasi buang dlm lombong kinta pun x pe....heheheheh

Daghi kecik aku tgk pas ni ada kelainan..satu dia punya caghe penampilan dan akhlak ahli2 dan pemimpin nya membuat kan aku tertarik dgn deme…apok aku yg dulu kuat umno dan juge akhlak boleh tahan le juge lepeh berkawan dgn org2 pas ni Alhamdulillah dah banyak beghobah…

tapi sejak 3 4 tahun ni,aku tgk bila PAS dah mula makin naik..banyak dah org2 PAS ni mcm dah lupa diri…dah lupa akhlak…ingat..dasar perjuangan PAS tu al quran dan sunnah…kalo org2 PAS sendiri tak pegang dasar perjuangan tu mcm mana nak tarbiyah org lain utk jadikan islam itu cara hidup..

aku cakap bende ni bukan dari dengor cakap2 org je…aku dah tgk sendiri kat pas cawangan kg aku…ada AJK pas sendiri yg bini masih lagi boleh keluor rumah tunjuk rambut karat….ada AJK PAS sendiri yg boleh angkut indon pegi karaoke…mana pegi akhlak islam nya???bila mesyuarat agung PAS cawangan…berapa ramai muslimat PAS yg datang dgn bergincu sakan mcm nak pergi perhimpunan agung UMNO je aku tgk….

Bende ni aku dah cakap tapi deme buat nohen je…ye le sape le aku..sekadar seorg PEON….tapi bende ni kene ambik serius…kene betoikan jemaah dulu…jgn sampai PAS hanya tinggal nama je…sebab tu dulu aku tak pernah setuju dgn rancangan anwar nak amek kerajaan pusat dgn pancing MP UMNO…sebab belajor dulu memerintah…kuat kan iman dulu…tgk la baru je pegang dah berapa ramai yg tumbang dek Ujian DUIT….mcm ni ke nak memerintah..

Kene bersihkan dulu semua taik2 yg ada…buang yg mana boleh jadi liabiliti pada jemaah…aku ingat lagi ayat ustaz sharil long kat arwah ustaz fadil nor..”Saya masuk PAS kerana nak daulatkan Islam…tapi kalo cara saya boleh jatuhkan ISLAM..tegor lah saya”…..tapi beghape ghamey Ahli PAS yg tak de semangat ni….tak boleh nak di tegor..kalo rasa x leh nak ubah akhlak tu,jadi penyokong je dah le..mcm aku ni…cuma aku ni baik sket je le dari mat taib kaki rembat anak sultan tu…wakkakaka

Aku cakap bende ni bukan nak bukak pekung jemaah sendiri..aku cakap bende ni sebab aku sayangkan PAS…aku sayangkan perjuangan Islam..aku sayangkan anak cucu aku..aku x nak satu hari nanti anak cucu aku tak dapat beza kan dah ISLAM dgn MELAYU….sebab tu aku pilih PAS….baiki lah diri kita sendiri…baiki jemaah sendiri…tgk la mcm mana yg berlaku di bukit gantang…tanya la geng2 bloggers network…deme pun tau mcm mana puak2 ni masa berkempen hari tu…

INGAT….kemenangan kita tahun lepas bukan di sebab kan kekuatan kita…tapi di sebab kan org dah nampak kebodohan UMNO dan BN…cuma sekarang ni yg aku nampak org bukan pilih yg terbaik antara yg terbaik..tapi nampak mcm yg terbaik antara yg terburuk….kemenangan di Bukit gantang di sebabkan oleh NIZAR sendiri…kekuatan PAS di kelantan di sebabkan oleh ketokohan TGNA sendiri….sebelum deme2 ni tak de…beghobah le….rakyat x nak sekadar org yg pandai di atas kertas…rakyat nak org yg bijak dan mesra rakyat….

hayati lah lirik lagu ni…..moga mendapat manfaat..

Berjuang menempah susah
Menanggung derita menongkah fitnah
Itulah gelombang hidup samudera duka
Seorang mujahid memburu syahid.

Dibuang dia berkelana
dipenjara dia uzlah dibunuh syahid
Namun jiwa tetap mara menuju cita
membara demi Allah dan Rasul-Nya.

Berjuang tak pernah senang
Ombak derita tiada henti
Senang susah silih berganti
Inilah sunah orang berjuang.

Malamnya bagai rahib merintih sayu
Diiring serta air mata
Siangnya bagaikan singa di rimba
Memerah keringat meluah tenaga.

Berjuang memang pahit
Kerana syurga itu manis
Bukan sedikit mahar yang perlu dibayar
Bukan sedikit pedih yang ditagih.

Berjuang ertinya terkorban
Rela terhina kerana kebenaran
Antara dua pasti terjadi
Tunggulah syahid atau menang.

lirik ni aku ambik dari lagu sunnah berjuang kumpulan nada murni…lirik ni kene semat dalam hati kalo nak jadi pejuang ato masuk politik…kalo tak de bende ni…bak kate eklan dalam TV…”GHENTI KAN LE MANNNNNN”

joepengkalan.wordpress.com

日月神教-任我行 said...

走光,色遊戲,情色自拍,kk俱樂部,好玩遊戲,免費遊戲,貼圖區,好玩遊戲區,中部人聊天室,情色視訊聊天室,聊天室ut,成人遊戲,免費成人影片,成人光碟,情色遊戲,情色a片,情色網,性愛自拍,美女寫真,亂倫,戀愛ING,免費視訊聊天,視訊聊天,成人短片,美女交友,美女遊戲,18禁,三級片,自拍,後宮電影院,85cc,免費影片,線上遊戲,色情遊戲,日本a片,美女,成人圖片區,avdvd,色情遊戲,情色貼圖,女優,偷拍,情色視訊,愛情小說,85cc成人片,成人貼圖站,成人論壇,080聊天室,080苗栗人聊天室,免費a片,視訊美女,視訊做愛,免費視訊,伊莉討論區,sogo論壇,台灣論壇,plus論壇,維克斯論壇,聊天室

Post a Comment