dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

12 May 2009

Aku nak buat genjatan jari

Ni posting terakhir aku hari ni. Aku dah bosan dengan gilaan zambry,ghani patail,mahkamah rayuan. Jam 9 mohon, kui 11 dengar rayuan, kui 1 dan dapat lulus permohonan. Keputusan smart-tac.

Aku ingat nak g KL jab nak minta permohonan untuk menangguh permohonan penangguhan si zambry tadi.

Sayang benor deme dengan dato SS dan LA. Tak nak bagi deme ni kene gantung. Ala kene gantung tugas je, gaji still jalan. Bukan kene buang pun.

Aku dah penat dah hari ni. Dah menyampah. Dah meluat. Dah... ngantuk.

Jumpa esok.

4 comments:

Anonymous said...

ma sohai la cibainyer UBN..... kan betul tak mesti ade putaq belit punye pasni, haram jadah zindagi exsapal betul!!!

Anonymous said...

lahanat punya zamry,apa kejadah nak buat rayuan lagi?sialan punya mahkamah dan hakim,semalam kata lain hari ni jadi lain pulak...pukimak betul

mamai said...

sebagaimana yang telah diduga mereka tak akan berdiam diri

Anonymous said...

teman dah mendidih ni......

Post a Comment