dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

20 May 2009

Anak-anak Abg Nan yang BEST...!!!

Cerita ini teman copy dari sini...

Hujung minggu lepas..anak2 teman semua balik dari asrama. Jadi penuhlah rumah...

Macam2 cerita. Dari makan tak sedap, bekalan letrik asrama selalu black out, masalah remaja, masa prep yang panjang hinggalah kisah politik di asrama. Hmm...hebat budak2 sekarang.

Teringat masa teman belajor dulu...arwah ayah teman bagi RM2.00 seminggu. Duit tulah nak makan, nak minum, nak buat tambang bas balik kampong dll. La ni RM25.00 seminggu..cukup2 makan aje. Itupun dengan bekal macam2. Pergi antor balik ambik. Hmm...senang idup betul..

Tapi tak pe lah...

Cuma satu benda yang betul2 menyentak otak teman ialah bila anak teman yang sulong tu tetiba bertanya...

"Ayah, kita orang dah jadi ahli PAS.... Tak de apa2 aktiviti ke?" Tersengih aje dia...

Selanjutnye baca disini...

Teman tak nak komen bebanyak pasai PAS nih... sebab teman sendiri bukan ahli PAS... tetapi teman suka apa yang cuba disampaikan... sebab cakap terus terang la... kalau nak disebabkan Parti itu sendiri, belum tentu boleh menang maner kerusi-kerusi DUN di Perak nih... Didik la pemimpin-pemimpin muda yang baru... buang la birokrasi dalaman parti. Baik PAS, PKR, DAP mahupun maner-maner parti dalam BN. Ini adalah kehendak rakyat. Kehendak kami mahu mendapatkan kerajaan yang lebih baik. Kerajaan yang mahu mendengar suara rakyat...

Ingat lah....

RAKYAT LEBIH BERKUASA...

3 comments:

mamai said...

anak-anak aku kalau dia nampak bendera BN tergantung dia cakap tu spenda busuk

kuda_laut said...

hehehehehehe..baguih dok ada..

Budak Ipoh Timor said...

rakyat lebih berkuasa incik tapi

ALlah Maha Berkuasa.

Post a Comment