dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

21 May 2009

Mahkamah Rayuan - Nizar VS Zambry - Sidang Petang

Wakakakakaka....

Pinjam gelak wan raden....

Ok, sinopsis teman untuk sesi pagi tadi, hujah yang dikemukakan oleh Gani Patail dan Cecil masih lagi berkisarkan cerita yang DS Nizar hilang majoriti. Hilang majoriti, Hilang Majoriti. Kalau benar dalam majoriti sekarang adalah 28-28, undi daripada speaker tidak dikira sebab dia Speaker dan tidak boleh undi. Tak tau aper yang deme hakim nak pikior, sebab bagi teman hujah tu tidak relevan sebab undi tidak pun dibuat. Kalau dibuat pun, segala urusan undi tu patut dibuat di sidang DUN. Bukan di tempat lain. Deme masih nak tegakkan akta 16 (6) undang-undang tubuh. sedangkan Hakim dahulu dah kater 16(6) tidak relevan dalam kes ini. Hujah deme juga telah menidakkan undi 3 jaguh lompat tu. Dan seolah-olah, deme nih dah mendahului keputusan sidang DUN yang belum pun dibuat. Tak tau la fahaman undang-undang lain. Bagi teman ini seolah-0lah menghina Dewan Undangan Negeri Perak. Belum tentu sidang dah tahu keputusan.

Hujah daripada peguam DS Nizar baru sahaja nak bermula. Jangan lak kome gatai dah buat statement saper menang saper kalah. Sebab tu dah kira menghina mahkamah pulak.

Bak kater kawan-kawan teman dulu...

'Don't jump into conclution without knowing the introduction'

hehehehehe

caklikbut.............

3 comments:

joe Pengkalan said...

esok kot baru tau result dia...nampak gaye nye mcm..hmm..x sampey hati lak nak cakap...hehehe

peihong said...

teman dari tengahari tadi dah agak result tak maunya hari ni... mesti esuk punya...

joe Pengkalan said...

wakakakka....menjadi gak tok bomoh aku punya mentera...

Post a Comment