dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

11 May 2009

mesyuarat tergempar

Satu call masuk. "Buat apa kat rumah? Mai casuarina la ni. ada meeting umno." Katanya. "Mike datang ke?" teman tanya. "Tak. ada kat rumah nak tengok house md."dia jawap. "dah mike takda apa ke jadahnya teman nak pegi. teman pun nak tengok house md." teman jawap. "saja je bagitau. ok selamat."katanya lagi. "selamat."kata teman terus letak phone.

wa chow sin

3 comments:

joepengkalan said...

ni baghu episod 5..ada banyak lagi episod..hehehhe
puak2 UMNO tu selagi boleh deme akan buat..x kighe dah haley haram..tunggu je le....
apa2 pun esok,esok punye ceghite..yg penting haghi ni kite menanggggggggggg

Seladang said...

Ada lagi Umno di Perak?

peihong said...

ada.... di muzium.... hahahahaha

Post a Comment