dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

07 May 2009

Sidang dun perak - bila speaker lupe skrip

He3. Citer ni bunyinye cam lawak,tapi la hakikatnye. Ketika ini, zambry duk bertekak dengan speaker baru untuk mulakan sidang. namun hakikatnye ganesan tak tau camne nk mulakan. Dia takde experience menjadi speaker lagi.

3 comments:

Anonymous said...

wakakaka...lawak semasa...
tu la..siva jadi speaker,ganesan pun nak tunjuk teror jadi speaker..tapi tak penah belajaq ilmu nak jadi speaker..ghuyup ler ganesan woi..dok tercangak ler kat situ.

-chaah-

Anonymous said...

Muka ganesan itu nampak macam kambing sembelih kat kuil hindu. kesiian.

Anonymous said...

Aku hidup selama 45 tahun. Aku anak perak.....Tapi aku telah berhijrah Ke negeri Tok Guru. Alhamdullillah.. semua nya tenang dan aman & damai.
Tapi keluarga aku masih ada di Perak. Itu yang mambuat diri ku sedih..Tapi tak apa tuhan tu maha kaya.
Aku doakan Pergi Jahanam UMNO dan BN dari Bumi tempat lahirku............

Post a Comment