dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

19 May 2009

Soalan Cabar Minda

Teman tahu ramai antara kome nih boleh tahan hebatnyer dari segi ilmu dan juga pengalaman hidup. Kalau nak dibandingkan dengan teman yang baru setahun jagung terlibat dalam dunia persuratan maya dan juga penglibatan dalam isu politik-politik nih mahu jauh panggang dari api.... kira macam 2nd class yang separuh bayarannyer.

Tapi bila teman gosok-gosok dan tenung-tenungkan, macam belum start lagi sidang nih. camne boleh deme lantik Speaker yang baru. Deme buat aturcara, deme yang langgor aturcara tu... idak ke pelik... tak caya kome nengok gambo nih...



dengan posting kat sini...

rasa lain bebenor jer cerita kartun nyer...

rerasa kome... sidang dah bermula ke belum???

caklikbut...

8 comments:

mamai said...

aku belajar tinggi-tinggi tapi tak soalan nie aku tak leh nak jawab confuse la......

dugong_darat said...

mujur ler teman belajo 2 tingkat tinggi ajer...
kalau 18 tingkat tinggi idak ker haru...

hehehehehe...

Anonymous said...

Ape kata kome....

Surat ni bagi kat mahkamah...
bagi deme di mahkamah putuskan

Dun dah bersidang ke belum ???

Baru betoi...tak ???

Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui

Wallah Hualam

peihong said...

mahakamah lagi? baik lantik je hakim jadi speaker dewan. pendakwaraya jadi setiausaha DUN...

senang cerita...

Anonymous said...

Pegi hantor skrip ni ke Program Realiti Raja Lawak...
Mesti champion... world class punya lawak.

joe Pengkalan said...

wakakka...
weii dugong..esok tughon kolumpo tak???

dugong_darat said...

teman turun malam nih...

amacam ader bran ker???

joe Pengkalan said...

ingat x berani ke...hehehehhe

kamu sampey pukui beghape??ape2 hey msg aku....esok kamu kat jalan duta ke??

Post a Comment