dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

19 June 2009

Ini rupernyer PALAT tu...

Teman tak suka kutuk Pas...

Tapi selepas baca apa pandangan Bro teman nih dan juga artikel nih, dengan ini teman anugerah teragung super duper "PALAT" kat orang yang Bro teman ini maksudkan...

SELAMAT MENJADI "PALAT" KEPADA RAKYAT

5 comments:

aZRoy said...

palat la! awak sepatutnya bersatu sebagai satu kumpulan, mewakili segala aspirasi rakyat, bersatu bersama ahli, bukannya menjadi palat merendah2kan semangat ahli yg kuat memperjuangkan hak!

letak jawatan! timbalan presiden dan ahli parlimen bachok! kalau dah ketagih sangat nak jadi menteri!!!

koyengtempur said...

bang...
war petisyen la...suh nasha kluar dan letak jawatan..kasi gegar sket alam siber ni, bloggers bole wat fairos letak jwtn TKM Penang, ini lak cicak mengkarung

maun said...

Palat tu cam ne.....suka buat taik ke..

Skuad Peninjau said...

Salam,

Malam tadi Mat Sabu dgn Anwar Ibrahim datang ceramah kat Bangi, memang ramai orang yang datang, sampai melimpah ruah.
Kalau nak tengok gambar-gambar sila la ker
http://skuadpeninjau.blogspot.com/

Amik la gambar-gambar tuh, bagitau kat semua orang yang kita tak kelapaq kat UG, macam Mat Sabu kata.

peihong said...

tq.... selamat datang ke de' anje online

Post a Comment