dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

10 June 2009

Lulus SPM ke Lulus Bahasa Inggeris

Makin ramai la school drop-out.

Kalau teman gagal kuasai bahasa Inggeris teman berenti sekolah. Sekolah pun nak buat ape, hampir semua keroje di Malaysia ni memerlukan orang ada SPM. Ater kalau dah tahu takkan lulus SPM,buat ape pergi sekolah lagi. Baik teman cari keroje lain.

Teruskan sekolah dah tentu banyak belanja lagi. Yuran sekolah,belanja sara hidup. Kalau keroje teman boleh ringankan beban mak ng ayah.

Kalau nak selamatkan keadaan, deme turunkan markah lulus jadi 12.852%. Idak juga teman nih pelajar berkualiti. Ape pulak nasib dan tahap kawan-kawan teman yang memang cerodik English deme...

Kesian...

6 comments:

mamai said...

susahnya kalau belajar pasal nak lulus periksa....

Anonymous said...

Anon pun risau.....bukan apa takut nanti bila nak popular markah lulus yg sentiasa rahsia tu jadi 10% dah kira lulus.
Pun tak apa....takut tulis je angka giliran terus jer lulus....risau-risau...

KhaIR SuLaM said...

susah kalau dpt pemimpin muka melayu tapi jiwa malu dan tak yakin dengan nilai bangsa sendiri... umno harapkan keris kat bendera dia jek yang lain hampeh

maun said...

Itu le kalau dapat Menteri bodoh dan ngok. Lain isu yang rakyat jerit suruh selesaikan lain yang dibuatnya..Tak habis-habis Bahasa orang puteh ni...maju tidak juga rakyat Malaysia ni..

Budak Ipoh Timor said...

pasnih mungkin ada akta kata blogger pun kena pass BI SPM . Mangkor weh. Teman nye BI 6 cangkoi

dugong_darat said...

haaaaa.....

biar betui....

makin penin lerr kita yob

Post a Comment