dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

17 June 2009

Malas nak tulih

Dengan ini teman nak kabo kat semua kengkawan yang duk bukak blog ini beberapa minggu atau mungkin dalam bulan ini.

Teman telah dilanda penyakit malas nak menulih kat blog.

Penyakit teman ini amat berkait rapat dengan kekecewaan hidup dan juga kekecewaan dengan beberapa perkara yang teman istilahkan sebagai "PALAT".

Siapa yang tak faham istilah tersebut sila rujuk kepada yang lebih pakar.

Cerita UG, cerita sepak terajang kat dalam dewan, cerita laman web lucah, cerita chin peng, cerita mengungkap sejarah yang akhirnyer umpama buka kain tunjuk telur sendiri, cerita kene tembak pemedih mata, Cerita SPM, cerita itu, cerita ini.... Semua macam "PALAT"

Bila rakyat sebenarnya hendak dirakyatkan???

Citer naik motor, umah setinggan, pasai bahasa. Ini semua cerita basi. Teman nak tahu macam mana kome nak selesaikan masalah rakyat nih??? Sampai bila nak cari salah orang lain jer...

Dah 50 tahun memerintah. Udah-udah la tu. Kome sebenarnyer dah "PALAT". Let other's try......

Teman nak pulak tengok deme yang duk laung-laung pasai rakyat nih buat kerojer pulak...

Kome memang dah "PALAT" bagi yang tak "PALAT" pulak buat keje...

1 comment:

a.k.u.p.e.n.t.o.i said...

aku dah rasa macam nak muntah...mmg palat!

Post a Comment