dari ruyung yang pecah maka sagu bertaburan, 
dari katak yang tidak mati bila menyeberangi jalan, 
dari lembu yang mempertahankan hak namanya, 
dari meja yang ditepuk dan gelas pecah,
dari otak pemikir marhaen yang rendah IQnya, 
dari pandangan serong mata hati, 
dari racauan jiwa yang kacau,
dari kail sejengkal laut dah diduga,
dari anjing yang berjaya meruntuhkan bukit,
dari kelawar yang jaga siang,
dari pungguk yang cuba merindui mentari,
dari tikus yang berjaya membaiki labu,
dari 1Hz ke infiniti,
dan.....

-de' owner-

13 July 2009

Eh, kau tak terlibat la jang !


Mamat ni dalam perjalanan untuk menutut hadiah PM.

Katanya,

"Saya rakyat Malaysia jugak. Sepatutnya saya pun layak. Janganlah disebabkan saya suka bergayut macam ungka di atas motor. Kepentingan saya diketepikan. Apa hebat sangatkah orang lain yang diberikan hadiah tu ???"

"Aku tak kira, aku nak jugak hadiah tu walau apa pun terjadi !!!"

2 comments:

peihong said...

hahahaha

kuda_laut said...

alamak..brader ni buleh jadi penjaga gol la beb..hohohihu..

Post a Comment